1. | Althusser, L. (2006). Ideologie i aparaty ideologiczne państwa. Pobrane z: http://recyklingidei.pl/althusser- |
2. | ideologie-aparaty-ideologiczne-panstwa (12.05.2018). |
3. | Baszkiewicz, J. (1997). Młodość uniwersytetów. Warszawa: Wydawnictwo Żak. |
4. | Bauman, T., Jendza, J. (2016). Ciemne i jasne metafory dialogowania w uniwersytecie. Studia i Badania |
5. | Naukowe, 10 (1), 107–123. |
6. | Blumenkranz, C., Gessen, K., Greif, M., Leonard, S., Resnick, S., Saval, N., Schmitt, E., Taylor, A. |
7. | (2012). Occupy: Sceny z okupowanej Ameryki. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej. |
8. | Bookchin, M. (2006). Anarchizm społeczny czy anarchizm stylu życia? Przepaść nie do pokonania. Poznań: |
9. | Oficyna Trojka. |
10. | Castells, M. (2013). Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze internetu. Warszawa: Wydawnictwo |
11. | Naukowe PWN. |
12. | Christman, J., Anderson, J. (2005). Introduction. W: J. Christman, J. Anderson (red.), Autonomy and |
13. | the Challenges to Liberalism. New Essays (s. 1–23). Cambridge: Cambridge University Press. |
14. | Denzin, K.N. (2009). Qualitative Inquiry Under Fire. Toward a New Paradigm Dialogue. Walnut Creek, |
15. | California: Left Coast Press. |
16. | De Zeeuw, D. (2014). Engaged Withdrawal. Occupying Politics Beyond Politics. Krisis. Journal for Contemporary |
17. | Philosophy, 1, 68–78. |
18. | Gelder, von S. (2011). This Changes Everything. Occupy Wall Street and the 99% Movement. San Francisco: |
19. | Berrett-Koehler Publishers. |
20. | Gilbert, D.A. (2013). The Generation of Public Intellectuals: Corporate Universities, Graduate Employees |
21. | and the Academic Labor Movement. Labor Studies Journal, 38 (1), 32–46. |
22. | Giroux, H.A. (2016). Toward a Politics of Revolt and Disruption. Higher Education in Dangerous |
23. | Time. The Radical Imagine-Nation, 1 (1), 19–40. |
24. | Gouldner, A.W. (1977). Co zdarzyło się w socjologii: historyczny model rozwoju strukturalnego. |
25. | W: J. Szacki (red.), Czy kryzys socjologii? (s. 127–296). Warszawa: Czytelnik. |
26. | Gould-Wartofsky, A.M. (2015). The Occupiers. The Making of the 99 Percent Movement. New York: Oxford |
27. | University Press. |
28. | Guzmàn-Valenzuela, C. (2018). Universities, knowledge and pedagogical configuration: Glimpsing |
29. | the complex university. Educational Philosophy and Theory, 50 (1), 5–17. DOI: https://doi.org/10.10 |
30. | 80/00131857.2017.1313717. |
31. | Hannon, A. (2014). “Whose Streets?”: Zones of Performative Occupations. Transforming Anthropology. |
32. | Journal of the Association of Black Anthropologists, 22 (1), 7–12. DOI: https://doi.org/10.1111/traa.12023. |
33. | Kellner, D. (2013). Media spectacle, insurrection and the crisis of neoliberalism from the Arab Uprisings |
34. | to Occupy Everywhere! International Studies in Sociology of Education, 23 (3), 251–272. DOI: |
35. | https://doi.org/10.1080/09620214.2013.790665. |
36. | Kochan, J. (2007). Życie codzienne w matriksie. Filozofia społeczna w postnowoczesności. Warszawa: Scholar. |
37. | Kwiek, M. (2015). Uniwersytet w dobie przemian. Instytucje i kadra akademicka w warunkach rosnącej konkurencji. |
38. | Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
39. | Le Goff, J. (1997). Inteligencja w wiekach średnich. Warszawa: Volumen. |
40. | Lewis, T.E. (2013). On Study. Giorgio Agamben and Educational Potentiality. New York: Routledge. |
41. | OZZIP (2014). Sprzątnąć wyzysk – sprzątaczki w sądzie. Pobrane z: http://www.ozzip.pl/teksty/informacje/ |
42. | wielkopolskie/item/1774-sprzatnac-wyzysk-sprzataczki-w-sadzie (15.05.2018). |
43. | Pelias, R.J. (2017). Still Here, Writing, Trying to Be a Part of the Conversation. Cultural Studies ↔ Critical |
44. | Methodologies, 17 (4), 364–365. DOI: https://doi.org/10.1177/1532708617706130. |
45. | Rorty, R. (2009). Przygodność, ironia i solidarność. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. |
46. | Rorty, R. (2010). Spełnienie obietnicy naszego kraju. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja |
47. | Kopernika. |
48. | Ruitenberg, C.W. (2017). Reconceptualizing Study in Educational Discourse and Practice. New York: Routledge. |
49. | Rutkowiak, J. (2009). O oporze i odporze edukacyjnym: kreatywność oporu realizuje się w odporze. |
50. | W: E. Bilińska-Suchanek (red.), Kreatywność oporu w edukacji (s. 14–38). Toruń: Adam Marszałek. |
51. | Shore, C., Taitz, M. (2012). Who ‘owns’ the university? Institutional autonomy and academic freedom |
52. | in an age of knowledge capitalism. Globalisation, Societies and Education, 10 (2), 201–219. DOI: |
53. | 10.1080/14767724.2012.677707. |
54. | Sitri, M. (2006). Horizontalism. Voices of Popular Power in Argentina. Edinburgh–Oakland: AK Press. |
55. | Stańczyk, P. (2013). Człowiek, wychowanie i praca w kapitalizmie. W stronę krytycznej pedagogiki pracy. |
56. | Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. |
57. | Sztompka, P. (2017). Autonomia: fundament kultury akademickiej. W: Autonomia uczelni i środowiska |
58. | akademickiego – odpowiedzialność i etos akademicki (s. 29–34). Warszawa: Instytut Problemów |
59. | Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha. |
60. | Szwabowski, O. (2015a). Agambenowska szczelina edukacyjna. Recenzja Tyson E. Lewis, On Study: |
61. | Giorgio Agamben and Educational Potentiality, Routledge 2013. Pedagogika Szkoły Wyższej, 1, |
62. | 121–134. DOI: 10.18276/psw.2015.1-08. |
63. | Szwabowski, O. (2015b). Ruch Occupy: inna demokracja, inna pedagogika. W: A. Olczak, P. Prüfer, |
64. | D. Skrocka (red.), Edukacyjne i społeczne konteksty demokracji (s. 75–89). Gorzów Wielkopolski: Państwowa |
65. | Wyższa Szkoła Zawodowa. |
66. | Szwabowski, O. (2016). The grey faces of academic workers: On the non-emancipatory resistance of |
67. | Polish humanists to the edu-factory reform of academia. Journal for Critical Education Policy Studies, |
68. | 14 (1), 44–56. |
69. | Szwabowski, O. (2017). Polityczność pedagogiki. Hybris, 36 (1), 60–72. |
70. | Szymaniak, M. (2018). Urobieni. Reportaże o pracy. Wołowiec: Czarne. |
71. | Wallerstein, I. (2008). Utopistyka. Poznań: Bractwo Trojka. |
72. | Winn, J. (2015). Pisanie o pracy akademickiej. Praktyka Teoretyczna, 4 (18), 20–43. DOI: 10.14746/ |
73. | prt.2015.4.1. |