Studia i Prace WNEiZ US

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2080-4881     eISSN: 2300-4096
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Lista wydań / nr 39/2 2015
GRYWALIZACJA W ZARZĄDZANIU RELACJAMI Z KLIENTAMI W USŁUGACH SPORTOWO-REKREACYJNYCH

Rok wydania:2015
Liczba stron:14 (299-312)
Słowa kluczowe: marketing usług grywalizacja relacje z klientem lojalność
Autorzy: Agnieszka Widawska-Stanisz
Politechnika Częstochowska

Abstrakt

W pracy przedstawiono koncepcję grywalizacji oraz miejsce, jakie może zająć ta koncepcja w zarządzaniu relacjami z klientami w usługach sportowo-rekreacyjnych. Wskazano na aktualne trendy, m.in. coraz większą świadomość prozdrowotną nabywców, modę na zdrowy tryb życia, aktywność fizyczną, zdrowe odżywianie i poszukiwanie różnych sposobów zaspokojenia tych potrzeb. Przedstawiono przykłady zastosowania grywalizacji w branży sportowo-rekreacyjnej oraz wskazano na możliwości rozwoju tej koncepcji z zarządzaniu relacjami z klientami.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Gymtrack – grywalizacja fitness, http://grywalizacja24.pl/gymtrack-grywalizacja-fitnessu.
2.Kucharczyk K., Branża fitness z potencjałem, http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/937061.html?print=tak&p=0.
3.Lubowiecki-Vikuk A.P., Paczyńska-Jędrycka M., Współczesne tendencje w rozwoju form rekreacyjnych i turystycznych, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2010.
4.Otto J., Marketing relacji, koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2001.
5.Raport Game Industry Trends 2012, http://www.git2012.pl/raport.
6.Starzyński S., Gryfikacja, modny termin nadużywany przez marketerów, http://www.git2012.pl/raport.
7.Szewczyk Ł., TNS OBOP: W co gramy w sieci, http://media2.pl/internet/89586-TNS-OBOPW-co-gramy-w-sieci.html http://www.eksoconline.uni.lodz.pl/?p=882.
8.Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Wyd. Helion, Gliwice 2012.
9.Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 roku, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2013, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/kultura-turystyka-sport/sport/uczestnictwo-polakow-w-sporcie-i-rekreacji-ruchowej,4,2.html.
10.Wrona K., Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych, „Marketing i Rynek” 2013, nr 10.
11.Założenia grywalizacji dla budowania lojalności klienta, http://grywalizacja24.pl/zalozeniagrywalizacji-dla-budowania-lojalnosci-klienta.
12.Zichermann G., Cunningham Ch., Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych, Wyd. Helion, Gliwice 2012.