Problemy Transportu i Logistyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki

ISSN: 1644-275X     eISSN: 2353-3005    OAI    DOI: 10.18276/ptl.2017.39-08
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (39) 2017
PREFERENCJE POLSKICH KONSUMENTÓW DOTYCZĄCE ZAKUPÓW INTERNETOWYCH ODZIEŻY
(PREFERENCES OF POLISH CONSUMERS REGARDING PURCHASING OF CLOTHES ON THE INTERNET)

Authors: Joanna Baran,
Wydział Nauk Ekonomicznych, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Agata Jankowska
Wydział Nauk Ekonomicznych, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Keywords: e-commerce clothing industry consumers
Data publikacji całości:2017
Page range:8 (87-94)
Klasyfikacja JEL: D12
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of the article was to identify Polish consumers’ opinions about online clothing purchases. A survey of 300 respondents was conducted. The respondents identified the main incentives for online shopping, preferred forms of delivery and payment, and identified the main reasons for product returns.
Download file

Article file

Bibliography

1.Baran, J., Palewicz, J. (2012). Organizacja łańcucha dostaw w branży odzieżowej. Logistyka, 6, 538–540.
2.Drygas, P., (2008). Handel elektroniczny. W: M. Sławińska (red.), Kompendium wiedzy o handlu, (s. 256–280). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
3.Dutko, M. (red.) (2013). Biblia e-biznesu. Gliwice: Helion.
4.Dyczkowska, J. (2014). Logistyczna obsługa klientów sklepów internetowych przez przedsiębiorstwa TSL. W:R.Miler i in. (red.), Wymiary logistyki – ujęcie holistyczne, t. IV (s. 115–126). Warszawa: Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku.
5.E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska (2016). Warszawa: Gemius Polska.
6.Fertsch, I. (2006). Słownik terminologii logistycznej. Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania, Biblioteka Logistyka.
7.Gregor, B., Stawiszyński, M. (2002). E-commerce. Bydgoszcz: Branta.
8.Jaworska, K., Mazur, A., Mazur, D. (2001). CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami. Zabrze: Madar.
9.Niedźwiedziński, M. (2004). Globalny handel elektroniczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
10.Rynek wewnętrzny w 2015 r. Informacje i opracowania statystyczne (2016). Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
11.Szumilak, J. (red.) (2004). Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
12.www.pbrz.pl (22.03.2017).
13.www.msp.gov.pl/pl (19.03.2017).