1. | Bauman T., Poznawczy status danych jakościowych, w: Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice, red. J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, K.J. Szmidt, Impuls, Kraków 2011. |
2. | Buber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Pax, Warszawa 1992. |
3. | Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Wyd. WAM, Kraków 2008. |
4. | Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa 2000. |
5. | Kozielecki J., Koniec wieku nieodpowiedzialności, Wyd. Jacek Santorski CO, Warszawa 1995. |
6. | Kvale S., Prowadzenie wywiadów, PWN, Warszawa 2011. |
7. | Kwaśnica R., Ku dialogowi w pedagogice, w: Pedagogika alternatywna. Dylematy teorii, red. B. Śliwerski, Impuls, Kraków 2000, s. 59–60; F. Znaniecki, Relacje społeczne i role społeczne. Niedokończona socjologia systematyczna, PWN, Warszawa 2011. |
8. | Kwieciński Z., Tropy – ślady – próby. Studia i szkice z pedagogiki pogranicza, Edytor, Poznań–Olsztyn 2000. |
9. | Łukaszewski W., Szanse rozwoju osobowości, Książka i Wiedza, Warszawa 1984. |
10. | Mounier E., Co to jest personalizm oraz wybór innych prac, tłum. A. Krasiński, D. Eska, A. Turowiczowa, znak, Kraków 1960. |
11. | Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996. |
12. | Nyczaj-Drąg M., Oczekiwania, w: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, Żak, Warszawa 2004. |
13. | Olbrycht K., O roli przykładu, wzoru, autorytetu i mistrza w wychowaniu osobowym, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2007. |
14. | Ostrowska U., Relacje interpersonalne jako problem edukacyjny, w: Aksjologiczneaspekty relacji interpersonalnych w edukacji, red. U. Ostrowska, Impuls, Kraków 2002. |
15. | Palka S., Trwałe i zmienne składniki w procesie kształcenia w szkole wyższej, w: Szkoła wyższa w toku zmian. Diagnozy i konstatacje, red. J. Kostkiewicz, A. Domagała-Kręcioch, M. J. Szymański, Impuls, Kraków 2011. |
16. | Pryszmont-Ciesielska M., Ukryty program edukacji akademickiej, Atut–Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, Wrocław 2010. |
17. | Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, tłum. M.Głowacka-Grajper, J. Ostrowska, PWN, Warszawa 2012. |
18. | Steiner G., Nauki mistrzów, Zysk i S-ka, Poznań 2007. |
19. | Wieczorek K., Mistrzom podobni, lecz wierni sobie. O autonomii podmiotu relacji mistrz– uczeń, w: Z tęsknoty za mistrzem, red. J. Kurek i K. Maliszewski,Miejski Dom Kultury Batory w Chorzowie, Chorzów 2007. |
20. | Witkowski L., Historie autorytetu wobec kultury i edukacji, Impuls, Kraków 2011. |
21. | Witkowski L., Wyzwania autorytetu w praktyce społecznej i kulturze symbolicznej, Impuls, Kraków 2009. |
22. | Wlazło S., Mierzenie jakości pracy szkoły, MarMar, Wrocław 1999. |
23. | Żywczok A., Aksjologia odkrycia naukowego –studium rozwoju i wychowania osobowości naukowych, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009. |
24. | Artykuł 195 ust. 5 ustawy z 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (DzU z 2005 r., nr 164, poz. 1365), Rozdział 3 Studia doktoranckie, http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20051641365 (16.08.2015). |
25. | Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 24 października 2014 r. w sprawie studiów doktoranckich i stypendiów doktoranckich na podstawie art. 201 ust. 1 ustawy z 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (DzU z 2012 r., poz. 572 ze zm.). |