Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.51-31
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (51) 2018
Jak wycisnąć kapitał ludzki z człowieka
(How to Squeeze Human Capital Out of Human Beings)

Authors: Agata Opolska-Bielańska
Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Keywords: human resources management CSR gamification management styles
Data publikacji całości:2018
Page range:9 (319-327)
Klasyfikacja JEL: M14 M54
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Human resource management has been modified over the years. A changing group of employees expects new forms of motivation to work. Commitment to the entrusted task requires the employer to create appropriate physical and mental facilities. The implementation of the corporate social responsibility strategy, the concept of gamification with an appropriate management style are the determinants of the 21st century employees’ identification with the company. The aim of this article is to analyze innovative factors determining human development translating into its professional effectiveness and company’s success. The analysis of the literature of the subject was accepted as the research method.
Download file

Article file

Bibliography

1.Borkowska, S. (2005). CSR wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi: podejście unijne. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 6, 9–29.
2.Drucker, P. (2000). Zarządzanie XXI wieku. Warszawa: Muza SA.
3.Griffin, R.W. (2007). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
4.Herzberg’s two-factor theory of motivation (2017). Pobrane z: http://www.managementstudyguide.com/herzbergs-theory-motivation.htm (18.12.2017).
5.Kowalik, K. (2015a). Internetowy serwis samorządowy – ewolucja przekazu w okresie „mobilnej zmiany”. Acta Universitatis Lodziensis, Folia Litteraria Polonica, 2 (28), 9–21.
6.Kowalik, K. (2015b). Samorządowe media internetowe – uwarunkowania społeczno-prawne wdrażania wymagań WCAG 2.0 Próba diagnozy dostępności (web accessibility) i użyteczności (web usability). Studia Medioznawcze, 2 (61), 55–65.
7.Koźmiński, A., Piotrowski, W. (2013). Zarządzanie. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
8.Maslow, A.H. (1995). Maslow on management. New York: John Wiley & Sons.
9.Matthews, J., Megginson, D., Surtees, M. (2008). Rozwój zasobów ludzkich. Gliwice: Helion.
10.Opolska, A. (2011). Złośliwe problemy jako klasa ryzykownych decyzji. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, SGH, 117–123.
11.Pfeffer, J. (1994). Competitive advantage through people. Boston: Harvard Business School Press.
12.Stanoch, E., Pałamarz, K. (2006). Batalia o zaangażowanego pracownika. Harvard Business Review Polska, 40, 20–25.
13.Tkaczyk, P. (2012). Grywalizacja. Gliwice: Helion.
14.Visser, W., Matten, D., Pohl, M., Tolhurst, N. (2007). The A to Z of corporate social responsibility. New York: John Wiley & Sons.
15.Wachowiak, P. (2013). Wrażliwość społeczna przedsiębiorstwa. Analiza i pomiar. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
16.Wyrzykowska, B., Karbowiak, K. (2009). Kierowanie zasobami ludzkimi w organizacji. Warszawa: Wyd. SGGW.