1. | Banister, D. (2008). The sustainable mobility paradigm. Transport Policy, 15 (2), 73–80. DOI:10.1016/j.tranpol.2007.10.005. |
2. | Brorström, S. (2015). Implementing innovative ideas in a city: good solutions on paper but not in practice? International Journal of Public Sector Management, 28 (3), 166–180. DOI: 10.1108/IJPSM-11-2014-0137. |
3. | CIVITAS (2010). Promowanie nowej kultury mobilności w miastach. Policy Advice Notes. Pobrano z: http://civitas.eu/sites/default/files/civitas_ii_policy_advice_notes_08_promotion_and_education_pl.pdf (3.06.2017). |
4. | CIVITAS (2013). About Us. Pobrano z: http://civitas.eu/about-us-page (3.06.2017). |
5. | CIVITAS (2017). Kraków. Sustainable mobility marketing strategy. Pobrano z: http://civitas.eu/content/sustainable-mobility-marketing-strategy (3.06.2017). |
6. | EEA (2017). Urban environment. European Environment Agency. Pobrano z: www.eea.europa.eu/themes/urban/intro (30.05.2017). |
7. | Eko Centrum (2016). Europejski Tydzień Zrównoważonej Mobilności i Europejski Dzień bez Samochodu 16–22.09.2016 r. Centrum Edukacji Ekologicznej. Pobrano z: www.ekocentrum.krakow.pl/915,a,europejski-tydzien-zrownowazonej-mobilnosci-i-europejski-dzien-be.htm (3.06.2017). |
8. | Eltis (2017). Member State profiles. Eltis, The urban mobility observatory. Pobrano z: www.eltis.org/mobility-plans/member-state-profiles (6.05.2017). |
9. | European Commission (2013). Attitudes of Europeans towards urban mobility, Special Eurobarometer 406, Report. Pobrano z: http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_406_en.pdf 6.05.2017). |
10. | European Commission (2014). Taking stock of the Europe 2020 strategy for smart, sustainable and inclusive growth. COM(2014) 130 final/2. Pobrano z: http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/europe2020stocktaking_en.pdf (6.05.2017). |
11. | European Commission (2015). Eurostat regional yearbook 2015. Pobrano z: http://ec.europa.eu/eurostat/web/products-statistical-books/-/KS-HA-15-001 (30.05.2017). |
12. | European Cycling Challenge (2017). Główna tabela wyników. Edycja 2017. Pobrano z: http://www.cyclingchallenge.eu/pl/classifiche/classifica-principale/ (3.06.2017). |
13. | Gabrielli, S., Forbes, P., Jylhä, A., Wells, S., Sirén, M., Hemminki, S., Nurmi, P., Maimone, R., Masthoff, J., Jacucci, G. (2014). Design challenges in motivating change for sustainable urban mobility. Computers in Human Behavior, 41, 416–423. DOI:10.1016/j.chb.2014.05.026. |
14. | Komisja Europejska (2009). Plan działania na rzecz mobilności w miastach. COM (2009) 490 wersja ostateczna. Pobrano z: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=CELEX:52010AE0767 (6.05.2017). |
15. | Komisja Europejska (2013). Wspólne dążenie do osiągnięcia konkurencyjnej i zasobooszczędnej mobilności w miastach COM (2013) 913 wersja ostateczna. Pobrano z: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:52013DC0913 (8.05.2017). |
16. | Kos-Łabędowicz, J. (2016). ICT and the future of urban transportation. European perspective. W: J. Mikulski (red.), Challenge of Transport Telematics. TST 2016. Communications in Computer and Information Science, 640, 122–134, Springer. DOI:10.1007/978-3-319-49646-7_11. |
17. | Nagroda CIVITAS 2016 (2016). Biuletyn Informacji Publicznej. Miasto Kraków. Pobrano z: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=79987&metka=1 (3.06.2017). |
18. | Otwarty Plan (2016). Spoty Kampanii „Kraków. Mobilność Aktywna”. Fundacja Otwarty Plan. Pobrano z: http://otwartyplan.org/spoty-kampanii-krakow-mobilnosc-aktywna/ (3.06.2017). |
19. | Rada Miasta Kraków (2016). Polityka transportowa dla miasta Krakowa na lata 2016–2025. Uchwała nr XLVII/848/16 Rady Miasta Krakowa z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie przyjęcia Polityki Transportowej dla Miasta Krakowa na lata 2016–2025. Pobrano z: https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=167&sub_dok_id=167&sub=uchwala&query=id%3D |
20. | 21510%26typ%3Du (3.06.2017). |
21. | Rodrigue, J-P, Comtois, C., Slack B. (2017). The geography of transport systems. Hofstra University, Department of Global Studies & Geograph. Pobrano z: http://people.hofstra.edu/geotrans (6.05.2017). |
22. | Saliara, K. (2014). Public transport integration: the case study of Thessaloniki, Greece. Transport Research Procedia, 4, 535–552. DOI:10.1016/j.trpro.2014.11.041. |
23. | Schwartz, S. (2015). Street Smart. New York: Public Affairs. |
24. | Şimşekoğlu, Ö., Nordfjærn, T., Rundmo, T. (2015). The role of attitudes, transport priorities, and car use habit for travel mode use and intentions to use public transportation in an urban Norwegian public. Transport Policy, 42, 113–120. DOI:10.1016/j.tranpol.2015.05.019. |
25. | Sindakis, S., Depeige, A., Anoyrkati, E. (2015). Customer-centered knowledge management: challenges and implications for knowledge-based innovation in the public transport sector. Journal of Knowledge Management, 19 (3), 559–578. DOI: 10.1108/JKM-02-2015-0046. |
26. | Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym z 16 grudnia 2010 roku, Dz.U. 2011, nr 5, poz. 13. |
27. | Wefering, F., Rupprecht, S., Bührmann, S., Böhler-Baedeker, S. (2014). Wytyczne. Opracowanie i wdrożenie planu zrównoważonej mobilności miejskiej. Eltis, The urban mobility observatory. Pobrano z: www.eltis.org/sites/eltis/files/bump_guidelines_pl.pdf (05.2017). |
28. | Wołek, M. (2015). Planowanie zrównoważonej mobilności miejskiej w Polsce i w Europie. Technika Transportu Szynowego, 10 (259), 20–24. |