Studia i Prace WNEiZ US

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.51/2-18
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / nr 51/2 2018
Dobór i ocena multidyscyplinarnych zespołów roboczych w innowacyjnych projektach na przykładzie Parku Naukowo-Technologicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego Sp. z o.o.

Autorzy: Kamil Leksycki
Uniwersytet Zielonogórski

Roman Kielec
Uniwersytet Zielonogórski
Słowa kluczowe: zarządzanie zespołem multidyscyplinarnym zarządzanie innowacyjnym projektem test osobowości Myers-Briggs (MBTI)
Data publikacji całości:2018
Liczba stron:14 (207-220)
Klasyfikacja JEL: M54 J24
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Wybór właściwego multidyscyplinarnego zespołu roboczego znacznie ułatwia pracę nad projektem, szczególnie projektem innowacyjnym. Odpowiednio zestawione ze sobą osoby gwarantują należytą współpracę oraz jakość komunikacyjną w trakcie realizowanych zadań, co przyczynia się do prawidłowego przebiegu prowadzonego projektu. W pracy na podstawie innowacyjnego przedsiębiorstwa – Parku Naukowo-Technologicznego Uniwersytetu Zielonogórskiego Sp. z o.o. zaprezentowano badania dotyczące doboru multidyscyplinarnego zespołu roboczego z wykorzystaniem testu osobowości Myers-Briggs. Celem artykułu jest zaprezentowanie metody umożliwiającej budowanie zespołów multidyscyplinarnych z uwzględnieniem wielozadaniowości wiedzy, oszacowania zdolności współpracy oraz relacji pracowników na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Chen, S.-J., Lin, L. (2004). Modeling Team Member Characteristics for A Successful Multifunctional Team in Concurrent Engineering. Proceedings of the 6th Conference on Industrial Engineering – Theory Applications and Practice, 2 (51), 111–124.
2.Cleese, J. (1998). Building a Successful Team. Executive Exellence, 3 (15), s. 10. Moore, T., Woods, W. (1987). Personality Tests Are Back. Fortune, 7 (115), 74–82.
3.Myers, I.B. (1980). Introduction to Type. Paulo Alto: Consulting Psychologists Press.
4.Myers, I.B., McCaulley, M.H. (1985). Manual: A Guide to the Development and Use of the Myers-Briggs Type Indicator. Paulo Alto: Consulting Psychologists Press.
5.Tomal, D.R. (1992). Using the Right Personality Style. SuperVision, 10 (53), 12–13.
6.Weiss, W.H. (1998). Team and teamwork. SuperVision, 7 (59), 9–11.
7.Wojdarska, I., Sąsiadek, M., Nahirny, T. (2009). Dobór wielodyscyplinarnych zespołów roboczych w inżynierii współbieżnej. W: Innowacyjno-efektywnościowe problemy teorii i praktyki zarządzania (s. 233–238). Kraków: AGH. Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne.
8.Zemke, R. (1992). Second Thoughts About the MBTI. Training, 4 (29), 43–47.