Problemy Transportu i Logistyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki

ISSN: 1644-275X     eISSN: 2353-3005    OAI    DOI: 10.18276/ptl.2018.43-12
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (43) 2018
CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA STRATEGII LOGISTYCZNYCH W ŁAŃCUCHACH DOSTAW
(Factors of shaping logistic strategies in supply chains)

Authors: Andrzej Rzeczycki
Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Uniwersytet Szczeciński
Keywords: logistics supply chain logistics strategies
Data publikacji całości:2018
Page range:10 (119-128)
Klasyfikacja JEL: R49
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

A comprehensive logistics strategy suited to market conditions is the basis for a smooth and efficient supply chain. That is why an important element is the proper identification of factors affecting the construction of logistics strategies. The article presents literature considerations on shaping logistics strategies at the level of enterprises, referring to their impact on the entire supply chain. The final part presents partial results of surveys concerning the factors shaping these strategies in Polish conditions. The results pointed to the decreasing importance of cost and price factors, which for several years in the research and literature on the subject occupied the front places, and the increase in the importance of quality factors (product quality and service).
Download file

Article file

Bibliography

1.Blaik, P. (2010). Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. Warszawa: PWE.
2.Bozarth, C., Handfield, R.B. (2007). Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Gliwice: One Press.
3.Ciesielski, M. (red.) (2009). Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw. Warszawa: PWE.
4.Harrison, A., van Hoek, R. (2010). Zarządzanie logistyką. Warszawa: PWE.
5.Konecka, S. (2011).Typologia strategii łańcuchów dostaw. Logistyka, 5, 1092–1100.
6.Matwiejczuk, R. (2015). Logistyczne potencjały sukcesu w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Prace
7.Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu − Strategie i logistyka w warunkach kryzysu, 382, 363–375.
8.Nowakowski, T., Werbińska-Wojciechowska, S. (2012). Porównanie metod oceny i wyboru dostawców w przedsiębiorstwie
9.– case study. Logistyka, 2, 935–944.
10.Porter, M.E. (2010). Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: MT Biznes.