Problemy Transportu i Logistyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki

ISSN: 1644-275X     eISSN: 2353-3005    OAI    DOI: 10.18276/ptl.2017.39-04
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (39) 2017
FUNKCJONOWANIE PUBLICZNEGO TRANSPORTU NA ŻĄDANIE NA PRZYKŁADZIE SZCZECINA
(THE FUNCTIONING OF THE DEMAND-DRIVEN PUBLIC TRANSPORT ON THE EXAMPLE OF SZCZECIN)

Authors: Tomasz Kwarciński
Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Uniwersytet Szczeciński

Karol Leszczyński
Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Uniwersytet Szczeciński
Keywords: Public transport flexible transport systems Szczecin
Data publikacji całości:2017
Page range:8 (39-46)
Klasyfikacja JEL: L91 L98
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article presents the essence and types of flexible transport systems. In addition, with the use of statistical data, on the example of Szczecin, the use of one type of flexible transport system has been presented – “On-demand bus”. For this purpose, statistical data showing the number of persons transported and the number of courses in the initial phase of the system were presented.
Download file

Article file

Bibliography

1.Kwarciński, T. (2016). Dostępność publicznego transportu zbiorowego na obszarach wiejskich w Polsce. Aspekty metodyczne i pragmatyczne. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
2.Kwarciński, T. (2016). Elastyczne systemy transportu publicznego – istota, rodzaje, przesłanki rozwoju. Problemy Transportu i Logistyki, 4, 79–86.
3.Mężyk, A. (2013). Elastyczne formy transportu publicznego w obsłudze komunikacyjnej regionu. W: M. Michałowska (red.), Współczesne uwarunkowania rozwoju transportu w regionie (s. 262–270). Katowice: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
4.Mulley, C., Nelson, J.D. (2009). Flexible transport services: a new market opportunity for public transport. Research in Transportation Economics, 25, 39–45.
5.Velaga, N.R., Rotstein, N.D., Oren, N., Nelson, J.D., Norman, T.J., Wright, S. (2012). Development of an integrated flexible transport systems platform for rural areas using argumentation theory. Research in Transportation Business & Management, 3, 62–70.