1. | Andrzejewska, T. (2016). Relacja mistrz−uczeń w edukacji akademickiej na przykładzie artystycznej szkoły wyższej. Praca doktorska. Szczecin: Instytut Pedagogiki Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Szczecińskiego. |
2. | Buber, M. (1992). Ja i Ty. Wybór pism lozo cznych, tłum. J. Doktór. Warszawa: Instytut Wydaw- niczy Pax. |
3. | Ecler, B. (2001). Relacja mistrz–uczeń: rzecz o inspirowaniu. Kilka uwag na marginesie badań biogra cznych. W: M. Szczepańska (red.), Elitaryzm. Mistrz w edukacji (s. 49–55). Słupsk: Po- morska Akademia Pedagogiczna. |
4. | Gara, J. (2008). Pedagogiczne implikacje lozo i dialogu. Kraków: Wydawnictwo WAM. Goćkowski, J. (1984). Autorytety świata uczonych. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy. Heller, M. (2009). Jak być uczonym, tłum. M. Szczerbińska-Polak, Kraków: Wydawnictwo Znak. Kłoczowski, J.A. (1994). Czas marnych mistrzów? Znak, 474 (11), 4–7. |
5. | Kwaśnica, R. (2000). Ku dialogowi w pedagogice. W: B. Śliwerski (red.), Pedagogika alternatyw- |
6. | na. Dylematy teorii (s. 47–60). Kraków: O cyna Wydawnicza Impuls. |
7. | Kwiatkowska, H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
8. | Maciejewska, M. (2001). Odpowiedzialność moralna nauczyciela-mistrza. W: M. Szczepańska (red.), Elitaryzm. Mistrz w edukacji (s. 35–41). Słupsk: Wydawnictwo Uczelniane. Pomorska Akademia Pedagogiczna w Słupsku. |
9. | Olbrycht, K. (1998). Współczesne pytania wokół relacji „mistrz−uczeń”. Miesięcznik Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pobrano z: http://gazeta.us.edu.pl/node/194851 (6.09.2017). |
10. | Pietrzak, M. (2017). Mistrzowie i uczniowie. Kształtowanie warsztatu, osobowości i postaw współczesne- go artysty. Warszawa: Bel Studio Sp. z o.o. |
11. | Polak, K. (1999). Indywidualne teorie nauczycieli. Geneza, badanie, kształtowanie. Kraków: Wydaw- nictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
12. | Rodziński, S. (2004). Relacja mistrz−uczeń. Anachronizm czy nowa szansa. W: D. Skulicz (red.), W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej (s. 67–71). Kraków: Wydawnictwo Uni- wersytetu Jagiellońskiego. |
13. | Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwali kacji dla Szkolnictwa Wyższego. Pobrano z: http://www.nauka.gov.pl/ krajowe-ramy-kwali kacji/ (5.09.2017). |
14. | Szlachta, Z. (1984). Mistrz. Warszawa: Młodzieżowa Agencja Wydawnicza. |
15. | Tischner, J. (2012). Filozo a dramatu. Kraków: Wydawnictwo Znak. |
16. | Uslaner, E.M. (2008). Zaufanie strategiczne i zaufanie normatywne, tłum. H. Roczniak, M. Za- |
17. | sada. W: P. Sztompka, M. Bogunia-Borowska (red.), Socjologia codzienności (s. 181–223). Kra- |
18. | ków: Wydawnictwo Znak. |
19. | Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, Dz.U. 2005 nr 164, poz. 1365. |
20. | Pobrano z: http:// www.bip.nauka.gov.pl/ustawy-akty-sw/ustawa-z-dnia-27-lipca-2005-r- |
21. | prawo-o-szkolnictwie-wyzszym-tekst-uje dnolicony.html (5.09.2017). |
22. | Witkowski, L. (2007). Między pedagogiką, lozo ą i kulturą. Studia, eseje, szkice. Warszawa: Instytut |
23. | Badań Edukacyjnych. |
24. | Witkowski, L. (2011). Historie autorytetu wobec kultury i edukacji. Kraków: O cyna Wydawnicza |
25. | Impuls. |
26. | Żywczok A. (2009). Aksjologia odkrycia naukowego – studium rozwoju i wychowania osobowości nauko- |
27. | wych. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. |