Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2543-5574    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.53-15
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (53) 2018
Punkty różnicujące i punkty upodabniające w pozycjonowaniu suplementów diety
(Differentiating Points and Points Similar to the Positioning of Dietary Supplements)

Authors: Tomasz Sondej ORCID
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Keywords: positioning points of parity points of difference supplements of diets
Data publikacji całości:2018
Page range:9 (163-171)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Positioning of products should take into account the achievement of previously assumed differentiating points and points matching the product offered on the market to other products offered in a given market. Differentiating points are primarily benefits, which consumers associate with a given brand, evaluate positively and because they do not make a choice. Adaptive points lead to associations with the features or benefits of a specific category of products offered on the market. The objective of the paper is to present the method of positioning one of the product groups, i.e. dietary supplements on the pharmaceutical market, and analyze the reasons for using such a positioning method. The basic thesis put in the article refers to the fact that often the basis of positioning dietary supplements is not so much the achievement of differentiating points with drugs or other dietary supplements as having drug-like points. The methods of observation and secondary sources analysis are used.
Download file

Article file

Bibliography

1.Keller, K.L., Tybout, A. (2002). The principle of positioning. Market Leader, 19 (winter).
2.Kotler, P., Keller, K.L. (2012). Marketing. Poznań: Rebis.
3.Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 3 stycznia 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, Dz.U. z 2017, poz. 149.
4.Prędka, E. (2015). Emisja przekazów handlowych produktów zdrowotnych i leków w programach telewizyjnych. Wyzwania. Szkolenia i doradztwo. KRRiT: Warszawa.
5.Ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne, Dz.U. z 2001, nr 126, poz. 1381 z późn. zm.