Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.52-23
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (52) 2018
Możliwości rozwoju marketingu funeralnego w Polsce w świetle uwarunkowań kulturowych
(Development Opportunities of Funeral Marketing in Poland in the Light of Cultural Background)

Authors: Paweł Waniowski
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: funeral marketing cultural background market
Data publikacji całości:2018
Page range:10 (247-256)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Cultural aspects exert significant influence on the functioning and development opportunities in many sectors. A sector with the most conspicuous impact of the culture-related factors is the funeral one. The paper is aimed at analyzing the influence of the cultural factors on the development opportunities of the funeral marketing in Poland. A short specification of this sector in Poland, considering its legal aspects, is followed by a presentation of various areas of marketing activities (including attempts at looking for innovative solutions) within the broadly-taken funeral sector. Such activities are presented against similar activities of funeral companies abroad, including the opportunities to adapt some of them on the Polish market.
Download file

Article file

Bibliography

1.Blayac, T., Bougette, P., Montet, C. (2014). How consumer information curtails market power in the funeral industry. European Journal of Law and Economics, 37, 421‒437. Pobrano z: https://centrum-pogrzebowe.pl/kremacja-w-polsce-na-tle-swiatowych-statystyk/.
2.Hodak, M. (2011). Współczesna prasa funeralna – gatunki i tematy. Folia Litteraria Polonica, 14 (1), 65‒74.
3.Instrukcja Kongregacji Nauki Wiary Ad resurgendum cum Christo dotycząca pochówku ciał zmarłych oraz przechowywania prochów w przypadku kremacji z 25.10.2016.
4.Instrukcja Świętego Oficjum Piam et constantem z 5.07.1963.
5.Kerrigan, M. (2009). Historia śmierci. Zwyczaje i rytuały pogrzebowe od starożytności do czasów współczesnych. Warszawa: Bellona.
6.Marketing funeralny w wersji digital (2013). Pobrano z: www.visualcommunication.pl/pg/pl/content/media_i_komunikacja/marketing_funeralny_w_wersji.html.polskaizbapogrzebowa.pl
7.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 27.12.2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich. Dz.U. 2007, poz. 1866.
8.Ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych z 31.01.1959 r., Dz.U. 2017, poz. 912.
9.Ustawa o Państwowej Inspekcji Sanitarnej z 14.03.1985 r., Dz.U. 2015, poz. 1412.
10.Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. z 16.04.1993 r., Dz.U. 2018, poz. 419.
11.www.befa-forum.com/index.php/en/visitors-befa/befa-forum-2018.
12.www.tanexpo.com/site/index.html?id=575&lng=2.