Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (52) 2018

Year of publication:2018

Optional files

miz_nr_2_(52)_2018_strona_redakcyjna_i_spis_tresci.pdf Pobierz
# Title Page range Authors Actions
1.

Selected predictors of the evaluation of credibility of information on food packaging among processors and distributors

9 (7-15) Paweł Bryła More
2.

Zmiany sytuacji materialnej i gospodarowanie dochodem w gospodarstwach domowych


(Changes in Material Situation and Income Management in Households)
11 (17-27) Piotr Cyrek More
3.

Pracownik 50+ w świetle badań własnych – analiza porównawcza


(50+ Employee in the Light of Own Research ‒ a Comparative Analysis)
9 (29-37) Iwona Czerska More
4.

Organizacja wielkich wydarzeń sportowych w realizacji celów marketingu terytorialnego na przykładzie The World Games 2017


(Organization of Big Sport Events in the Implementation of Territorial Marketing Objectives on the Example of the World Games 2017)
10 (39-48) Magdalena Daszkiewicz More
5.

Barwa opakowania jako element kształtujący atrakcyjność rynkową herbaty


(Colour of the Packaging as an Element Shaping the Market Attractiveness of Tea)
9 (49-57) Przemysław Dmowski, Maria Śmiechowska, Michał Gosk More
6.

Examples of good CSR practices in the TFL sector

12 (59-70) Barbara Kos More
7.

Ensuring the mobility of senior citizens in urban areas – analysis of Polish cities SUMPs

11 (71-81) Joanna Kos-Łabędowicz More
8.

Content marketing w aspekcie ewolucji funkcji internetu i rozwoju koncepcji marketingu


(Content Marketing in the Aspect of the Evolution of Internet Function and the Development of Marketing Concept)
10 (83-92) Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska More
9.

Zachowanie osób starszych na rynku przypraw i produktów przyprawowych


(Behavior of Older People on the Spice and Spice Products Market)
11 (93-103) Joanna Newerli-Guz More
10.

Strengthening relationships with residents via internet and mobile communication in territorial marketing on the example of the city of Częstochowa

10 (105-114) Anna Niedzielska, Krzysztof Ratman More
11.

Wizerunek miasta w ocenie mieszkańców i jego determinanty


(The Image of the City in the Eyes of Inhabitants and its Determinants)
13 (115-127) Agata Niemczyk More
12.

Świadomość ekologiczna a dywergencja zachowań konsumentów na rynku turystycznym


(The Environmental Awareness and Divergence of Consumer Behaviors on the Tourist Market)
8 (129-136) Agnieszka Niezgoda, Ewa Markiewicz More
13.

Współpraca z organizacjami świadczącymi usługi marketingowe z perspektywy ich klientów


(Cooperation with the Organisations Providing Marketing Services in their Customers’ Perspective)
10 (137-146) Robert Nowacki More
14.

Badania marketingowe ‒ korzyści z rezultatów wobec wewnętrznych ograniczeń podmiotów gospodarczych i środowiska ich działania


(Marketing Research-Benefits from the Results Compared with Internal Constraints of Economic Entities and Environments of their Activities)
9 (147-155) Dariusz Oczachowski More
15.

Rola internetu w podejmowaniu decyzji zakupowych przez młodych dorosłych


(The Role of the Internet in Young Adults’ Purchase Decision-Making)
8 (157-164) Joanna Pikuła-Małachowska More
16.

Merchandising w handlu tradycyjnym i internetowym w opinii klientów


(Merchandising in Traditional and Internet Commerce in the Opinion of Customers)
9 (165-173) Agnieszka Rybowska More
17.

Polskie „sieciaki” na rynku turystycznym na przykładzie odwiedzających Kraków


(Polish „Net Generation” on the Tourism Market on the Example of the Visitors of Kraków)
13 (175-187) Renata Seweryn More
18.

Synergy between social media marketing and maps of health needs in oncology – on the example of defining the potential of social media marketing in promoting health behaviors among junior high school students

9 (189-197) Magdalena Syrkiewicz-Świtała, Magdalena Wójcik More
19.

Reklama internetowa a decyzje zakupowe Polaków i Brytyjczyków – analiza demograficzna


(Internet Advertising and Purchasing Decisions of Poles and British ‒ a Demographic Analysis)
15 (199-213) Katarzyna Szalonka, Agnieszka Sadowa More
20.

Problem dezinformacji konsumentów poszukujących informacji o usługach turystycznych za pośrednictwem internetu


(The Problem of Disinformation of the Consumer Searching for Information on Tourist Services via the Internet)
9 (215-223) Tomasz Szopiński More
21.

Advergaming jako innowacyjna forma reklamowa


(Advergaming as an Innovative Advertising Form)
9 (225-233) Grzegorz Szymański, Barbara Mróz-Gorgoń, Agata Stasiak More
22.

Znaczenie monitoringu w kształtowaniu regionalnych produktów sieciowych w turystyce


(The Importance of Monitoring in Shaping Regional Networking Products in Tourism)
11 (235-245) Marzena Wanagos More
23.

Możliwości rozwoju marketingu funeralnego w Polsce w świetle uwarunkowań kulturowych


(Development Opportunities of Funeral Marketing in Poland in the Light of Cultural Background)
10 (247-256) Paweł Waniowski More
24.

Sale and distribution of traditional and regional food in Poland and EU – a benchmark study

8 (257-264) Aleksandra Wilczyńska More