Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.52-03
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (52) 2018
Pracownik 50+ w świetle badań własnych – analiza porównawcza
(50+ Employee in the Light of Own Research ‒ a Comparative Analysis)

Authors: Iwona Czerska
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: 50+ segment image auditorium survey online survey comparative analysis
Data publikacji całości:2018
Page range:9 (29-37)
Klasyfikacja JEL: C83 J01 M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the paper is a comparative analysis of the results of own research based on a survey carried out for the first time in 2012 and then in 2018. The analysis was aimed at creating the image of a 50+ employee based on the opinions of women and men aged at least 18 years. The main objective of the research was to get to know the opinions of young people (up to 29 years of age) about the perception of employees from the 50+ segment. The image was complemented by the presentation of opinions of people aged 30‒49, as well as people who were at least 50 years old. The specific objective was to define parameters that adversely affect the perception of employees aged 50+ by these age groups. Examples of occupations were presented, which, in the opinion of respondents, should not be performed by employees from the 500 segment and those which they will perform better than people from the Y and Z generation. Relationships between the young and mature generation in knowledge exchange, skills and represented employee attitudes were described. The collected data were described using descriptive statistics methods, determining the selected average and position measures, and drawing up appropriate tables.
Download file

Article file

Bibliography

1.7 punktów przewagi pracowników 50+ (2013). Pobrano z: http://weblog.infopraca.pl/2013/09/7-punktow-przewagi-pracownikow-50/ (1.03.2018).
2.Baruk, A.J. (2012). Oczekiwania polskich potencjalnych pracowników dotyczące rozwoju zawodowego w kontekście marketingowej orientacji personalnej. W: A. Stankiewicz-Mróz, J.P. Lendzion (red.), Jakość zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach (s. 9‒30). Łódź: Politechnika Łódzka, Wydawnictwo Media Press.
3.Czerska, I., Jasiak-Kaczmarek, B. (2012). Pracownik 50 plus – stereotypy a rzeczywistość. Raport z badań. W: A. Stankiewicz-Mróz, J.P. Lendzion (red.), Jakość zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach (s. 47‒64). Łódź: Politechnika Łódzka, Wydawnictwo Media Press.
4.Górniak, J. (red.). (2013). Młodość czy doświadczenie? Kapitał ludzki w Polsce. Raport podsumowujący III edycję badań BKL z 2012 r. Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
5.Kotler, P., Keller, K.L. (2017). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
6.Kukla, D., Duda, W., Zając, M. (2012). Grupa ryzyka na rynku pracy. Poradnik dla osób współpracujących z grupą 45+. Warszawa: Difin.
7.Mockałło, Z. (2015). Stereotypy na temat starszych pracowników i ich związek z dobrostanem oraz pracą – przegląd badań. Bezpieczeństwo Pracy. Ergonomia, 4, 11‒13.
8.Stankiewicz-Mróz, A., Lendzion, J.P. (2012). Wprowadzenie. W: A. Stankiewicz-Mróz, J.P. Lendzion (red.), Jakość zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach (s. 7‒8). Łódź: Politechnika Łódzka, Wydawnictwo Media Press.