Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-31
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (47) 2017
Wykorzystanie serwisu YouTube w kształtowaniu marki osobistej – wyniki badań
(Using Youtube Channel for Personal Brand Creation - Results of Research)

Authors: Mateusz Grzesiak
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Keywords: personal brand young generation YouTube channel
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (333-341)
Klasyfikacja JEL: M30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The young generation representatives create their personal brand by greater use of the newest communication and information technologies. It is assumed in the paper that YouTube channel is one of the most effective tools used by to shape a personal brand by young people. There are following objectives of the paper: to characterize YouTube as a tool for shaping a personal brand, to identify the familiarity of the term ‘personal brand’ among young people, to identity awareness of YouTube’s ability to shape a personal brand and to indicate best practices in the studied field.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bilińska-Reformat, K., Stefańska, M. (2016). Young Consumer’s Behaviours on Retail Market and Their Impact on Activities of Retail Chains. Business Excellence, 11 (October).
2.Hill, N. (2013). Myśl i bogać się. Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.
3.Matney, L. (11.04.2016). Snapchat reaches 6 billion daily videos views, tripling from 2 billion in May. Pobrano z: http://techcrunch.com/2015/11/09/snapchat-reaches-6-billion-daily-videos-views-tripling-from-2-in-may.
4.Peters, T. (2003). Movers and shakers: The 100 most influential figures in modern business. Londyn: Basic Books.
5.Poczęsna, J. (2014). Personal branding – czyli jak zbudować markę osobistą w sieci? Pobrano z: www.bankier.pl/wiadomosc/Personal-branding-czyli-jak-zbudowac-marke-osobista-w-sieci-3027890.html (11.04.2016).
6.Poznaj Opla (1.05.2017). Pobrano z: www.opel.pl/poznaj-opla/o-oplu/opel-aktual-nosci/2015/grudzien/adam-yourself.html.
7.Rampersad, H.K. (2008). A new blueprint for powerful and authentic personal branding. Performance Improvement, 6.
8.Schawbel, D. (2014). Personal Branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki. Gliwice: Wydawnictwo OnePress.
9.Sosin, N. (1.05.2017). Wizyta u barbarzyńskiego golibrody. Nergal: dbanie o atrybuty męskości ma wpływ na to, co mamy wewnątrz. Pobrano z: http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,16856499,Wizyta_u_barbarzynskiego_golibrody__Nergal__Dbanie.html.
10.Stopczyński, B. (2006). Dywersyfikacja zachowań nabywców sklepów online w zależności od wieku klienta. W: M. Krajewska–Nieckarz, A. Piekarska, A. Sołtys (red.), W stronę różnorodności – nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją i potencjałem społecznym. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, XVII, (2/III).
11.Wierzbowska, T. (2013). Wideo i audio w sieci. W: J. Królewski, P. Sala (red.), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
12.YouTube w Polsce w 2014 roku. (13.08.2015). Pobrano z: www.brief. pl/artykul, 2330, youtube_w_polsce_w_2014_roku.html.