Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-17
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (47) 2017
Kreowanie wizerunku organizacji na przykładzie Spółdzielni Pszczelarskiej „Apis” w Lublinie
(The Creation of the Image of an Organization on the Example of „Apis” Apiculture Cooperative in Lublin)

Authors: Jacek Dziwulski
Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania
Keywords: creating an organization’s image internal image of the organization external image of the organization
Data publikacji całości:2017
Page range:13 (183-195)
Klasyfikacja JEL: M00 M30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

This paper presents the essence of creating and building an organization's image, both internally and externally. Subsequently, the selected elements of the external Cooperative of Apiculture „Apis” in Lublin were analyzed and assessed. The summary highlighted the importance of the selected elements for building an organization's image on a selected example. Recommendations for future implementation have been proposed.
Download file

Article file

Bibliography

1.Black, S. (2001). Public relations. Kraków: Wydawnictwo Oficyny Ekonomicznej.
2.Budzyński, W. (2008). Public Relations strategia i nowe techniki kreowania wizerunku. Warszawa: Wydawnictwo Poletxt.
3.Budzyński, W. (2012). Kształtowanie wizerunku równoległego. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
4.Dziadkiewicz-Ilokowska, A. (2010). Targi jako narzędzie kreowania wizerunku firmy. Toruń Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu.
5.Gackowski, T. (2009). Metody badania wizerunku w mediach. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
6.Janik, R. (2012). Projekt kreowania wizerunku firmy na wybranym przykładzie. Praca inżynierska napisana pod kierunkiem dr inż. J. Dziwulskiego. Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania, Lublin.
7.Tworzydło, D. (2008). Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów public relations. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania.