Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.40-09
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 867 PZFiM nr 40
Wykorzystanie narzędzi promocyjnych w zarządzaniu organizacjami non profit
(The Use of Promotional Tools in the Management of Nonprofit Organizations)

Authors: Jacek Dziwulski
Politechnika Lubelska
Keywords: nonprofit organizations non-government organizations promotion hospices
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (111-122)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper presents selected concepts and approaches to the management of marketing communications in nonprofit organizations, on the example of chosen non-government organizations. The paper shows the change trends in the creation of nonprofit organizations' behaviors. Then the paper makes an attempt to answer the question whether nonprofit organizations have to use the promotional instruments. The paper also presents the findings of research carried out in selected organizations.
Download file

Article file

Bibliography

1.Barański R., Public relations w organizacjach pozarządowych, www.ekspertbeck.pl/public-relations-w-organizacjach-pozarzadowych/.
2.Bielecki K., Instrumenty marketingu, Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz 2006.
3.Bronowicz M., Komunikacja wizualna. Public relations. Reklama. Branding, Wyd. Astrum, Wrocław 2013.
4.Dejnaka A., Iwankiewicz-Rak B., Nogieć J., Spychała P., Marketing społeczny w organizacjach komercyjnych i non profit, Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2013.
5.Huczek M., Marketing organizacji non profit, Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketing w Sosnowcu, Sosnowiec 2003.
6.Krzyżanowska M., Marketing usług organizacji niekomercyjnych, WSPiZ, Warszawa 2000.
7.Limański A., Drabik I., Marketing w organizacjach non profit, Difin, Warszawa 2007.
8.Mirosław A., Wykorzystanie narzędzi promocyjnych w zarządzaniu organizacjami non profit na wybranych przykładach, Wydział Zarządzania, Politechnika Lubelska, Lublin 2011, praca inżynierska, napisana pod kierunkiem dra inż. Jacka Dziwulskiego.
9.Podlaski A., Marketing społecznościowy Tajniki skutecznej promocji w social media, Helion, Gliwice 2011.
10.Reklama zewnętrzna, http://cityboard.pl/pl/reklama-zewnetrzna.
11.Sargeant A., Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
12.Szymoniuk B., Komunikacja marketingowa – instrumenty i metody, PWE, Warszawa 2006.
13.Ustawa z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, DzU z 2003, nr 96, poz. 873, http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20030960873.