Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/2-36
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 2
Zarządzanie logistyczną obsługą klienta
(Logistics Management of Customer Service)

Authors: Joanna Dyczkowska
Politechnika Koszalińska
Keywords: logistics management customer service TSL companies logistic operator
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (447-458)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper presents the role of logistics operators in the process servicing the market. The increased interest in outsourcing in manufacturing companies has contributed to the growth in demand for logistics services. This objective of the paper is to present logistics management of customer service and selection criteria, which guide individual customers for the delivery of products by the logistics operator. The methods used are the analysis of literature and the indirect method of measurement survey with the use of the technique of a questionnaire survey. The process of customer service uses the concept of CRM to create value for the purchaser. The factors determining the choice of a logistics operator are indicated. The adopted thesis is confirmed by the research. The most important for respondents is the delivery time from the moment an order until delivery.
Download file

Article file

Bibliography

1.Brdulak H., Polski rynek TSL w 2012 r., „Rzeczpospolita” 2013, dodatek LTS, nr 2.
2.Christopher M., Logistics and supply chain management, Pearson Education Limited, Essen 1998.
3.Douglas L.M., Stock J.R., Ellram L.M., Fundamentals of logistics management, Irwin, Boston 1998.
4.Harrison A., van Hoek R., Zarządzanie logistyką, PWE, Warszawa 2010.
5.Kempny D., Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa 2001.
6.Płaczek E., Wyzwanie dla operatorów logistycznych w obszarze logistyki społecznej, „Logistyka” 2014, nr 4.
7.Rutkowski K., Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2005.
8.Skowron-Grabowska B., Centra logistyczne w łańcuchach dostaw, PWE, Warszawa 2010.
9.Szołtysek J., Pryncypium logistyki, „Logistyka” 2015, nr 1.
10.Witkowski J., Organizacje sieciowe, sieci strategiczne i łańcuchy dostaw – próba systematyzacji pojęć, w: Strategie i logistyka organizacji sieciowych, red. J. Witkowski, Wyd. Prace naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2005.