Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/1-09
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 1
Wykorzystanie systemów CRM w marketingu miast – stan i perspektywy
(The Use of CRM Systems in the City Marketing – the State and Perspectives)

Authors: Anetta Pukas
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keywords: technology relations case study city marketing CRM systems
Data publikacji całości:2015
Page range:14 (115-128)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The globalization, with all its consequences and growing importance of information and communication technologies (ICT) have transformed the way of city management. New concepts in the framework of territorial marketing and the ability to use CRM information systems to build proper relations of municipal offices with all stakeholders are essential today. The paper presents the possibilities of using the principles of relationship marketing in the development of contemporary cities. The specificity of CRM systems dedicated to municipal offices was identified and the state of and prospects for the implementation of such systems in Polish environment was presented. Under the objective the author has used literature, as well as examples of a case study, which are the result of the desc research analysis of domestic and international experience. There are also presented the information gathered in-depth direct interview with an employee of the Municipal Office in Wrocław carried out by the author.
Download file

Article file

Bibliography

1.Case Study. Urząd m.st. Warszawy „Warszawa 19115”, https://www.damovo.com/Damovo/media/Polish-Website/Case%20study%20-%20pdfs/Case-Study_v4-Warsaw-City-Hall_PLw.pdf?ext=.pdf.
2.City Next: kierunek Wrocław, http://news.microsoft.com/pl-pl/2014/02/17/citynext-wroclaw.
3.CRM dla urzędów miejskich, www.arpideas.pl/Oprogramowanie/O-nas/Aktualnosci/CRM-dla-urzedow-miejs kich.
4.Gontarz A., Kosieliński S., Rutkowski P., Miasta potrzebują informacji i analiz, 2011, www.computerworld.pl/news/369949_4/Miasta.potrzebuja.informacji.i.analiz.html.
5.http://wi.um.torun.pl/index.php?q=12.
6.Kowalik I., Zastosowanie koncepcji CRM w samorządzie terytorialnym a koprodukcja usług publicznych, w: Usługi 2014. Wybrane uwarunkowania rozwoju usług, red. M. Pluta-Olearnik, S. Wrona, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 354, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2014.
7.Krawczyk B., Smart city. Czy tego oczekują mieszkańcy?, http://portalkomunalny.pl/smart-city-czy-tego-oczekuja-mieszkancy-wywiad-318259.
8.Londyński Urząd Miasta usprawnia obsługę mieszkańców dzięki Microsoft Dynamics CRM , www.microsoft.com/sv-se/kundreferenser/Microsoft-Dynamics-CRM-2011 /City-of-London/Londy-ski-Urz-d-Miasta-usprawnia-obs-ug-mieszka-cow-dzi-ki-Microsoft-Dynamics-CRM/710000003185.
9.Outbox wdroży Microsoft Dynamics CRM w Urzędzie Miejskim Wrocławia, http://news.microsoft.com/pl-pl/2012/11/05/outbox-wdrozy-microsoft-dynamics-crm-w-urzedzie-miejskim-wroclawia/ (12.05.2015).
10.Raftowicz-Filipkiewicz M., Marketing terytorialny jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej gmin Doliny Baryczy, Nauki o Zarządzaniu nr 1 (14), Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.
11.Stawasz D., Sikora-Fernandez D., Turała M., Koncepcja smart city jako wyznacznik podejmowania decyzji związanych z funkcjonowaniem i rozwojem miasta, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 721, Studia Informatica nr 29, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012.
12.Szromnik A., Marketing terytorialny jako atrybut rynkowej orientacji miast oraz regionów, w: Kreowanie wizerunku miast, red. A. Grzegorczyk, A. Kochaniec, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2011.
13.Urząd Miasta ułatwia kontakt z mieszkańcami, http://ewroclaw24.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=554:callcenter&catid=82:najwaniejsze&Itemid=150Urzad Miasta ulatwia kontakt z mieszkańcami.
14.Warszawa 19115 na Siebelu, http://xentivo.pl/.
15.Warszawa 19115: komunikacja na bazie innowacyjnych technologii Interactive Intelligence i Oracle, www.inin.com/pl/pages/pr-021114.aspx.
16.Wrocław jak Münster, Londyn i Mediolan, www.wroclaw.pl/wroclaw-jak-mnster-londyn-i-mediolan.