Marketing i Zarządzanie

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-06
CC BY-SA   Open Access 

Liste der Ausgaben / nr 1 (47) 2017
Czynniki endogeniczne gminy jako podstawa rozwoju przestrzeni turystycznej na przykładzie gminy Moryń

Autoren: Daniel Szostak
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk o Ziemi
Schlüsselbegriffe: promocja gmina strategia rozwoju potencjał endogeniczny przestrzeń turystyczna
Data publikacji całości:2017
Seitenanzahl:13 (59-71)
Klasyfikacja JEL: R58 R11 Q56
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

W artykule skoncentrowano się wokół zagadnień związanych z kreowaniem i realizacją lokalnej polityki turystycznej opartej na wykorzystaniu potencjału endogenicznego gminy, dzięki czemu można efektywnie realizować ukierunkowany rozwój i promowanie danej przestrzeni turystycznej. Obszarem badawczym objęto gminę Moryń, która w 2015 roku zleciła opracowanie, a następnie wdrożyła Strategię rozwoju gminy Moryń na lata 2016‒2022. Istotną częścią owego dokumentu stało się wprowadzenie w życie ukierunkowanego rozwoju produktów turystycznych i zagospodarowanie zasobów endogenicznych pod kątem zaspokojenia potrzeb lokalnego biznesu turystycznego.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Głąbiński, Z., Szostak, D., Zalewski, T. (2016). Strategia rozwoju turystyki na poziomie lokalnym. Przykład powiatu gryfińskiego. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.pl.
2.Pawlikowska-Piechotka, A. (2013). Planowanie przestrzeni turystycznej. Gdynia: Novae Res – Wydawnictwo Innowacyjne.
3.Pomorze Zachodnie (2017). Pobrano z: www.eregion.wzp.pl
4.Strategia rozwoju gminy Moryń na lata 2016‒2022 (2016). Pobrano z: www.bip.moryn.pl/
5.unzip/moryn_5600/12_09_2016_09_55_11Strategia_MoryA__sierpien_2016-2.pdf.
6.Szostak, D. (2016b). Strategia rozwoju turystyki jako narzędzie kreowania lokalnej marki turystycznej na przykładzie powiatu gryfińskiego. Marketing i Zarządzanie, 4 (45), 101‒113.
7.Szostak, D. (2016a). Specyfika przestrzenna i infrastrukturalna funkcjonowania rynku usług turystycznych. Marketing i Zarządzanie, 1 (42), 189‒199.