Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2015.121-06
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 121 2015
Innowacje rynku usług w redefinicji działalności usługowej
(Innovation services market in redefinition service activity)

Authors: Monika Wodnicka
Keywords: services market innovation models of service provision
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (111-122)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article is described to innovation in services and innovative solutions in corporations. Models of service delivery are presented as an example of innovative solutions in organizational structures.
Download file

Article file

Bibliography

1.Dominiak J., Innowacyjność w sferze usług, „Przegląd Geograficzny” 2011, t. 83, z. 4.
2.Gallouj C., Gallouj F., Neo-Schumpeterian Perspectives for Innovation in Services, w: Services and the Knowledge Based Economy, red. M. Boden, I. Miles Continuum, London–New York 2000.
3.Jagielski M., Innowacje w sferze usług, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, z. 130, Prace Habilitacyjne, Poznań 1993.
4.Komunikat KE ustanawiający wytyczne dla I rundy EQUAL 2003-10-13, www.funduszestrukturalne.gov.pl (dostęp 14.10.2010).
5.Miles I., Services Innovation: Coming of Age in the Knowledge-based Economy, „International Journal of Innovation Management” 2000, Vol. 4.
6.Niedzielski P., Rychlik K., Innowacje w usługach – czy można mówić o specyfice działań, w: Usługi w Polsce. Nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, red. A Panasiuk, K. Rogoziński, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.
7.Niedzielski P., Rychlik K., Markiewicz J., Innowacyjność przedsiębiorstw sektora usług – nowe ścieżki rozwoju, w: Tendencje innowacyjnego rozwoju polskich przedsiębiorstw, red. E. Okoń-Horodyńska, A. Zachorowska-Mazurkiewicz, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2008.
8.Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data – Oslo Manual, third edition (OECD/EC/Eurostat, 2005).
9.Schumpeter J.A., Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
10.Szukalski S.M., Światowy rynek usług i perspektywy jego rozwoju w XXI wieku, w: Usługi w gospodarce światowej, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2009.
11.Thurow L.C., Creating Health. The New Rules for Individuals, Companies and Countries in a Knowledge-based Economy, Nicolas Brealey, London 2000.
12.Wodnicka M., Transgraniczny transfer usług biznesowych w globalnej gospodarce, maszynopis pracy doktorskiej.