Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2016.1.33-17
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 1 (33) 2016
Reklama internetowa w promocji ruchu turystycznego na wsi
(Online Advertising in Promotion of Tourist Movement in Rural Areas)

Authors: Jan Sikora
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Agnieszka Wartecka-Ważyńska
Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu
Keywords: tourist movement rural areas advertising the Internet
Data publikacji całości:2016
Page range:14 (211-224)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

With growing popularity of the Internet, online advertising is becoming a popular source of information about rural tourism. This helps effectively provide commercial information for various groups of consumers. The aim of the paper is to illustrate the importance of online advertising to development of tourist movement in rural areas. It was demonstrated that online advertising represents an essential source of transfer and acquisition of information about rural tourism, and, that the system of online advertising in the area of rural tourism is more efficient than the advertising used by tourist entities in rural areas. The paper was written based on the literature review, analysis of the quantitative data obtained from secondary materials and results of empirical studies published in research reviews.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bosiacki S., Sikora J., 1999, Podstawy marketingu w turystyce i rekreacji, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Poznań.
2.Durydiwska M., 2005, Zróżnicowanie rozwoju funkcji turystycznej na obszarach wiejskich w Polsce, w: Uwarunkowania rozwoju turystyki związanej z obszarami wiejskimi, red. B. Sawicki, J. Bergier, Wydawnictwo PWSzZ w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska.
3.Gołembski G., 2004, Turystyka wiejska, Czy osiągnęła masę krytyczną i wytworzyła miejsca pracy i dochody wystarczające do zrekompensowania schyłku rolnictwa? w: Rozwój agroturystyki, czyli małe gminy w dużej Unii, MTP, Katedra Turystyki AE, Poznań.
4.Jasiński A., 2014, Skuteczność promocji z wykorzystaniem internetowych portali agroturystycznych w świetle opinii ich użytkowników – koncepcja badania, w: Ekspertyza. Ocena zawartości stron internetowych w zakresie promocji turystyki wiejskiej dla Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, red. M. Thlon, Bluehill Solutions, Quality Watch Consulting & Research, Warszawa.
5.Kruczek Z., Walas B., 2004, Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków.
6.Majewski J., Lane B., 2003, Turystyka wiejska i rozwój lokalny, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa.
7.Milewski A., 2008, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Difin, Warszawa.
8.Narodowy spis powszechny ludności i mieszkań 2011, 2012, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
9.Panasiuk A. (red.), 2013, Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
10.Panasiuk A., 2014, Rynek turystyczny. Studium strukturalne, Difin, Warszawa.
11.Rocznik statystyczny rolnictwa 2012, 2013, 2013, 2014, GUS, Warszawa.
12.Sammel A., 2014, Gospodarstwa agroturystyczne jako punkty informacji turystycznej na obszarach wiejskich w Polsce, w: Turystyka i rozwój lokalny. Informacja i promocja w rozwoju regionalnym, red. A. Warenkowska, nr 2, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
13.Sikora J., 2012, Agroturystyka. Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
14.Sztucki T., 1999, Promocja – sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza „Placet”, Warszawa.
15.Szubert-Zarzeczny M., 2002, Ekonomiczne podstawy turystyki, Wydawnictwo Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław.
16.Thlon M. (red.), 2014, Ekspertyza. Ocena zawartości stron internetowych w zakresie promocji turystyki wiejskiej dla Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Bluehill Solutions, Quality Watch Consulting & Research, Warszawa.
17.Tokarz A., 2003, Internet jako instrument promocji usług turystycznych, w: Gospodarka turystyczna w regionie, red. A. Rapacz, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1000, Wydawnictwo AE, Wrocław.
18.Wiatrak A.P., 2003, Baza agroturystyczna w Polsce i uwarunkowania jej rozwoju, w: Turystyka wiejska w Polsce od rozproszonych działań do kompleksowych strategii, red. J. Kania, E. Kmita-Dziasek, L. Strzembicki, Zeszyty Naukowe Akademii Rolniczej w Krakowie, nr 90, Kraków.