Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 1 (29) 2015
Segmentacja rynku usług agroturystycznych na przykładzie regionu Gór Świętokrzyskich
(The Segmentation of Agrotourist Services Market Illustrated by the Example of the Świętokrzyskie Mts. Region)

Authors: Ewa Pałka-Łebek
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Keywords: agrotourist rural areas tourist market multifunctional Świętokrzyski Mts. Region
Data publikacji całości:2015
Page range:16 (99-114)

Abstract

During the last several years the development of agrotourist activity is observing in Poland. Thanks to that agrotourist has become a significant element of tourist offer. The development of agrotourist in Poland depends on satisfying consumers’ needs. Therefore, not only is the study of supply significant but also the study of demand of prospective clients is important. For that reason the aim of the thesis was to elaborate the profile of farm tourism clients of the Świętokrzyski Mountains Region and identify clients’ expectations and needs concerning their stay on the farms situated in the area of this area. The proper knowledge of the clients’ profile and their expectations for provided service by the owners of the farms favours the development of agrotourist business.
Download file

Article file

Bibliography

1.Drzewiecki M., Podstawy agroturystyki, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 2001.
2.Ferner K.F., Jak funkcjonuje marketing w turystyce?, Unique Selling Proposition, Wiedeń 1999.
3.Halloway J.Ch., Robinson Ch., Marketing w turystyce, PWN, Warszawa 1997.
4.Janowski I., Agroturystyka i ekoturystyka – szansą odmiany oblicza świętokrzyskiej wsi, w: Wybrane problemy rozwoju regionalnego, Prace Instytutu Geografii Akademii Świętokrzyskiej 2004, z. 11.
5.Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2005, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005.
6.Kondracki J., Geografia Polski. Mezoregiony fizyczno-geograficzne, PWN, Warszawa 1994.
7.Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002.
8.Middleton V.C.T., Marketing w turystyce, PART, Warszawa 1996.
9.Oleksiuk A., Marketing usług turystycznych, Difin, Warszawa 2007.
10.Pałka E., Przestrzeń agroturystyczna w wielofunkcyjnym regionie Gór Świętokrzyskich, „Problemy Zagospodarowania Ziem Górskich PAN” 2008, nr 55.
11.Pałka E., Uwarunkowania i kierunki rozwoju agroturystyki na Kielecczyźnie, Wyd. Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2004.
12.Pałka E., Zróżnicowanie przestrzenne pozarolniczej działalności gospodarstw rolnych na przykładzie regionu Gór Świętokrzyskich, „Problemy Zagospodarowania Ziem Górskich PAN” 2007, nr 54.
13.Panasiuk A., Marketing usług turystycznych, PWN, Warszawa 2006.
14.Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego, Difin, Warszawa 2008.
15.Wczasy pod gruszą, red. L. Strzembicki, B. Brejewo, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra 1995.
16.Współczesna ekonomia usług, red. S. Flejterski, A. Panasiuk, J. Perenc, G. Rosa, PWN, Warszawa 2005.