1. | Barentsen (2015), Silent Partnerships: Schelling, Jung, And The Romantic Metasubject, Symposium 19 (1), 67-79. https://doi.org/10.5840/symposium20151916 |
2. | Brach-Czaina (1980), Proces indywiduacji w wersji Grotowskiego, Dialog: miesięcznik Związku Literatów Polskich 25 (4), 80-93. |
3. | Brooke (2015), Jung and Phenomenology, London & New York: Routledge, Tylor & Francis Group. |
4. | Czerwiński (2019), Obraz i metaforyka doświadczenia wewnętrznego oraz przemiany: od Ciorana po Grotowskiego, Kultura, Historia, Globalizacja 25, 29-38. |
5. | Fershtman (2021), The Mystical Exodus in Jungian Perspective, London & New York: Routledge, Tylor & Francis Group. |
6. | Flaszen (2006), „Dziady”, „Kordian”, „Akropolis” w Teatrze 13 Rzędów. W: Ziółkowski, Degler (red.), Misterium zgrozy i urzeczenia. Przedstawienia Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium (s. 53-70). Wrocław: Wydawnictwo Instytut im, Jerzego Grotowskiego. |
7. | Fordham (2018), Analytical Psychology: A Modern Science, London & New York: , Routledge, Tylor & Francis Group. |
8. | Grotowski (2012), Co było (Kolumbia – lato 1970 – Festiwal Ameryki Łacińskiej). W: Teksty zebrane Grotowski (s. 489-502). Warszawa-Wrocław: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Instytut Jerzego Grotowskiego, Wydawnictwo Krytyki Politycznej. |
9. | Grotowski (2007), Ku teatrowi ubogiemu, (red.) E. Barba, Wrocław: Instytut im. J. Grotowskiego. |
10. | Grotowski (2012), Możliwość Teatru. W: Teksty zebrane Grotowski (s. 209-239). Warszawa-Wrocław: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Instytut Jerzego Grotowskiego, Wydawnictwo Krytyki Politycznej. |
11. | Grotowski (2012), Nie był cały sobą, W: Teksty zebrane Grotowski (s. 292-299). Warszawa-Wrocław: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Instytut Jerzego Grotowskiego, Wydawnictwo Krytyki Politycznej. |
12. | Grotowski (2012), Takim, jakim się jest, całym, W: Teksty zebrane Grotowski (s. 502-510). Warszawa-Wrocław: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Instytut Jerzego Grotowskiego, Wydawnictwo Krytyki Politycznej. |
13. | Grotowski (2002), Towards a poor theatre, (red.) E. Barba, New York: Routledge. |
14. | Hoeller (2022), Gnoza Junga i Siedem nauk dla zmarłych, Warszawa: Okultura. |
15. | Jung (1993), Archetypy i symbole, Warszawa: Czytelnik. |
16. | Jung (1979), Civilization on Transition, New York: Princeton University Press. |
17. | Jung (1919), Czerwona Księga, Kraków: Vis-a-Vis Etiuda. |
18. | Jung (2011), Dynamika nieświadomości, Warszawa: KR, 2011. |
19. | Jung (2014), Symbols of Transformation: An Analysis of the Prelude to a Case of Schizophrenia, New York: Princeton University Press. |
20. | Jung (1959), Aion. Researches into the Phenomenology Of The Self, New York: Pantheon Books. |
21. | Jung (1970), Mysterium Coniunctionis: An Inquiry Into the Separation and Synthesis of Psychicoppositesin Alchemy, New York: Princeton University Press. |
22. | Jung (1993), Wspomnienia, sny, myśli, Warszawa: Wrota, KR. |
23. | Jung (2007), Życie symboliczne, Warszawa: KR. |
24. | Kajzar (2006), O cudach teatru Grotowskiego. W: Ziółkowski, Degler (red.), Misterium zgrozy i urzeczenia. Przedstawienia Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium (s. 250-257). Wrocław: Wydawnictwo Instytut im, Jerzego Grotowskiego. |
25. | Kłossowicz (2006), Podróż do źródeł teatru. W: Ziółkowski, Degler (red.), Misterium zgrozy i urzeczenia. Przedstawienia Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium (s. 238-250). Wrocław: Wydawnictwo Instytut im, Jerzego Grotowskiego. |
26. | Kolak (2016), Rytuał bez boga, misterium bez kultu – o mitach chrześcijańskich w Teatrze Laboratorium Jerzego Grotowskiego. W: Karkowska, Grabowski, Żukowska (red.), Trwała obecność mitu w literaturze i kulturze, edited by Marzena Karwowska, Mateusz Grabowski, Kamila Żukowska (s. 173-183), Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. |
27. | Kolankiewicz (2006), Aktorstwo w teatrze Grotowskiego. W: Ziółkowski, Degler (red.), Misterium zgrozy i urzeczenia. Przedstawienia Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium (s. 273-290). Wrocław: Wydawnictwo Instytut im, Jerzego Grotowskiego. |
28. | Kolankiewicz (2012), Ars magna Grotowskiego, 2012, Accesed 16.11. 2022, 20:36, http://www.grotowski.net/encyklopedia/grotowski-jerzy. |
29. | Kornaś (2006), Aktor „ogołocony”: „Książę Niezłomny” Teatru Laboratorium. W: Ziółkowski, Degler (red.), Misterium zgrozy i urzeczenia. Przedstawienia Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium (s. 417-444). Wrocław: Wydawnictwo Instytut im, Jerzego Grotowskiego. |
30. | Kuźmicki (2008), Symbolika jaźni, Warszawa: Eneteia. |
31. | Osiński (2006), „Akropolis” w Teatrze Laboratorium. W: Ziółkowski, Degler (red.), Misterium zgrozy i urzeczenia. Przedstawienia Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium (s. 300-335). Wrocław: Wydawnictwo Instytut im, Jerzego Grotowskiego. |
32. | Osiński (1989), Grotowski i jego Laboratorium, Warszawa: PIW. |
33. | Otto (2004), The Myth of the Birth of the Hero: A Psychological Exploration of Myth, New York: Princeton University. |
34. | Pajor (2004), Psychologia archetypów Junga, Warszawa: Eneteia, 2004. |
35. | Prokopiuk (1993), Jung, czyli gnoza XX wieku, W: C. G. Jung, Archetypy i symbole, Warszawa: Czytelnik. |
36. | Ribi (1993), The Search for Roots. C.G. Jung and the Tradition of Gnosis, Los Angeles & Salt Lake City: Gnosis Archieve Books. |
37. | Rosińska (1982), Jung, Warszawa: Wiedza Powszechna. |
38. | Von Franz (2021), Baśń o uwolnieniu kobiecości, Warszawa: Evviva L’arte. |
39. | Voss (2009), A Methodology of the Imagination, Eye of the Heart. A Journal of Traditional Wisdom 3, 37-53. |
40. | Wójtowicz (2006), Proszę pana, czy ten teatr jest jeszcze teatrem? „Tragiczne dzieje doktora Fausta według Christophera Marlowe’a”. W: Ziółkowski, |
41. | Degler (red.), Misterium zgrozy i urzeczenia. Przedstawienia Jerzego Grotowskiego i Teatru Laboratorium (s. 335-358). Wrocław: Wydawnictwo Instytut im, Jerzego Grotowskiego. |