Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2080-4881     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2016.44/2-22
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 44/2 2016
Koncepcja społecznej odpowiedzialności w biznesie jako źródło innowacyjności
(The concept of social responsibility in business as a source of innovation)

Authors: Ewa Stawicka
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Keywords: innovation competitiveness corporate social responsibility sustainable development
Data publikacji całości:2016
Page range:16 (315-330)
Klasyfikacja JEL: Q01
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The issue of improving competitiveness by implementing innovation becomes general meaning. However, in an era of uncertainty and lack of stability of the concept of corporate social responsibility can become a precious asset of the company, competitive advantage and a source of innovation if it is properly utilized to strengthen its capacity and resources. You can emphasize that CSR and innovation are closely associated as well as innovation promotes CSR and vice versa. The purpose of this article is to present data on the status and potential of innovation in conjunction with social responsibility and sustainable development. Innovation requires more creativity, the search for new sources of growth, improved resource management, risk, environment and social responsibility in business gives for doing impulses and base.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bartkowiak, G. (2011). Społeczna odpowiedzialność biznesu. w aspekcie teoretycznym i empirycznym. Warszawa: Difin.
2.Bartkowiak, R. (2008). Historia myśli ekonomicznej. Warszawa: PWE.
3.Eurostat Statistics Database [inn_cis6_type].
4.Grant, R.M. (2011). Współczesna analiza strategii. Warszawa: Ofi cyna Wolters Kluwer.
5.Klimek, J. (2014). Etyka biznesu. Teoretyczne założenia, praktyka zastosowań. Warszawa: Difin.
6.Wołoszyn, J., Stawicka, E., Ratajczak, M. (2012). Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich. Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
7.Borys, T. (2012). Trwały i zrównoważony rozwój. W: W. Gasparski (red.), Biznes. Etyka. Odpowiedzialność, s. 474–488. Warszawa: Wydawnictwa Profesjonalne PWN.
8.Ćwik, N. (2011). Społeczna odpowiedzialność biznesu i innowacje. W: M. Bonikowska, M. Grewiński (red.), Nowa polityka społeczna. Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu, s. 232–259.Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP.
9.Jaruzelski B., Loehr J., Holman R. (2012). The Global Innovation 1000: Making Ideas Work. Startegy+ Business, 69.
10.Porter, M.E. , Kramer, M.R. (2011). Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa. Harvard Business Review Polska.
11.Rok, B. (2012). Społeczna odpowiedzialność biznesu. W: W. Gasparski (red.) Biznes. Etyka. Odpowiedzialność, s. 423–433. Warszawa: Wydawnictwa Profesjonalne PWN.
12.Raport FOB (2012). Innowacyjność a społeczna odpowiedzialność biznesu wśród największych przedsiębiorstw w Polsce. Warszawa: Millward Brown dla FOB.
13.Raport GUS (2015). Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2011–2013.Warszawa: GUS.
14.Raport PARP (2015). Innowacyjna przedsiębiorczość w Polsce. Odkryty i ukryty potencjał polskiej innowacyjności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – PIB.
15.Raport PARP (2012). Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR). Projekt finansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Pobrano z: http: