Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2016.43/3-37
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 43/3 2016
POSTAWY I ZACHOWANIA KOBIET WOBEC INNOWACJI PRODUKTOWYCH NA RYNKU KOSMETYCZNYM
(Attitudes and behavior of women towards product innovations on the cosmetics market)

Authors: Anna Suszek- Namroży
Akademia Morska w Gdyni

Romuald Zabrocki
Akademia Morska w Gdyni
Keywords: innovation attitudes behavior of women the cosmetics market
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (403-412)
Klasyfikacja JEL: D12 M30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article presents the results of research assessing the attitudes and behavior of women towards product innovation on the cosmetics market carried out on the Tri-City in early 2015. Analysis of the results showed that for the vast majority of the respondents products and beauty treatments are important in meeting the daily needs. The most common reasons for purchasing cosmetic products are price, their own preferences and tastes and innovation. Buying a new cosmetic product it is most often motivated by the desire to stand out in the environment, faith in a better effectiveness of a new product or service and use in its production of a new component or material. Analysis of the results showed that the most common of buying cosmetic/surgery innovative determines the price.
Download file

Article file

Bibliography

1.Dietl, J. (1985). Marketing. Warszawa: PWE.
2.Jazukiewicz, Z. (2007). Nano gorączka, Przegląd Techniczny, 6, 6–7.
3.Komisja Europejska (2011). Zalecenie Komisji z 18.10.2011 dotyczące definicji nanomateriału. Dz.Urz. UE 2011/696/UE.
4.Lundvall, B.Å., Vinding, A.L. (2004). Product Innovation and Economic Theory – User- -Producer Interaction in the Learning Economy, Research on Technological Innovationand Management Policy. Elsevier Ltd. Book Series: Research on Technological Innovation, Management and Policy.
5.Penc, J. (1999). Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Warszawa: Placet.
6.Pomykalski, A. (2001). Zarządzanie innowacjami. Warszawa: PWN.
7.Rodewald, D. (2011). Charakterystyka produktów kosmetycznych z nanosrebrem dostępnych na polskim rynku. W: Interdisciplinary Scientific Conference for PhD Students (s. 876–882). Hradec Králové.
8.Rodewald, D., Foltynowicz, Z. (2011). Nanokosmetyki jako nowy trend w przemyśle kosmetycznym. Świat Przemysłu Kosmetycznego, 4, 12–15.
9.Szlecht, A., Schroede, G. (2010). Zastosowanie nanotechnologii w kosmetologii. W: G. Schroeder (red.), Nanotechnologia, kosmetyki, chemia supramolekularna. Warszawa: Cursiva.
10.Wiszniewski, W. (1999). Innowacyjność polskich przedsiębiorstw przemysłowych. Warszawa: Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz”.