Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 43/3 2016

Year of publication:2016
# Title Page range Authors Actions
1.

ZACHOWANIA KONSUMENTÓW WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA RYNKU KAWY NATURALNEJ JAKO PRZESŁANKA DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH


(Consumer behavior pomorskie province on the market of natural coffee, as a condition of marketing activities)
14 (7-20) Joanna Bartkowicz, Agnieszka Rybowska More
2.

ETNOCENTRYCZNY WYMIAR PROSUMPCYJNEJ AKTYWNOŚCI POLSKICH NABYWCÓW


(Ethnocentric dimension of prosumption activity of polish customers)
8 (21-28) Agnieszka Izabela Baruk More
3.

POSTAWY KONSUMENTÓW WOBEC ZACHOWAŃ Z ZAKRESU KONSUMPCJI WSPÓLNEJ – CZY EKONOMIA WSPÓŁDZIELONA MA SZANSE NA UPOWSZECHNIENIE?


(Consumers’ attitudes towards collaborative consumption behaviours – does sharing economy have a chance?)
10 (29-38) Aleksandra Burgiel More
4.

KONSUMPCJA HEDONISTYCZNA A KONSUMPCJA ETYCZNA. CZY POTRZEBNA JEST SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNA KONSUMPCJA?


(Hedonistic consumption and ethical consumption. Is socially responsible consumption necessary?)
18 (39-56) Felicjan Bylok More
5.

DESIGN MANAGEMENTJAKO ODPOWEIDŹ NA WYZWANIA STAWIANE PRZEZ KONSUMENTÓW PRZYSZŁOŚCI


(Design management as the answer to the challenges posed by future consumers)
8 (57-64) Katarzyna Caban-Piaskowska More
6.

ZACHOWANIA GOSPODARSTW DOMOWYCH Z DZIECKIEM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ NA RYNKU USŁUG FINANSOWYCH NA TLE ZASOBNOŚCI POLSKICH GOSPODARSTW DOMOWYCH


(The behaviour of households with a child with a disability in the financial services market against the background of wealth of polish households)
14 (65-78) Anna Dąbrowska, Mirosław Janoś- Kresło More
7.

PROBLEM SEZONOWOŚCI POPYTU W TURYSTYCE NA PRZYKŁADZIE WYKORZYSTANIA BAZY NOCLEGOWEJ W HOTELECH NADMORSKICH


(The problem of seasonality of tourism demand on the example of accommodation using in seaside hotels)
10 (79-88) Sebastian Dudziak, Jacek Borzyszkowski More
8.

ZACHOWANIA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH WOBEC DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH OPERATORÓW LOGISTYCZNYCH


(The behaviour of customers marketing activities logistics operators)
10 (89-98) Joanna Dyczkowska More
9.

TRUDNOŚCI GOSPODARSTW DOMOWYCH W ZASPOKAJANIU POTRZEB I ZMIANA STRATEGII RADZENIA SOBIE Z NIMI NA PRZESTRZENI LAT


(Difficutlies of households in meeting their needs and the change of strategy of coping with them during the year)
12 (99-110) Agata Dziakowicz- Grudzień More
10.

E-KONSUMENT W GRUPIE WIEKOWEJ 55+


(E-consumer in the 55+ age group)
10 (111-120) Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska More
11.

KONSUMPCJA MLEKA I PRZETWORÓW MLECZNYCH W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH W LATACH 2004-2013


(Consumption of milk and milk products in households in the years 2004–2013)
12 (121-132) Mariola Grzybowska-Brzezińska More
12.

MOTYWY I BARIERY KONSUMPCJI INNOWACYJNYCH PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH


(Motives and barriers to innovative food consumption)
10 (133-142) Anna Jasiulewicz More
13.

POSTRZEGANIE ŻYWNOŚCI O DZIAŁANIU PROZDROWOTNYM JAKO DETERMINANTA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH KONSUMENTÓW


(Perception of health promoting foods as a determinant of consumers’ purchasing behaviours)
10 (143-152) Marzena Jeżewska-Zychowicz, Iwona Kowalczuk More
14.

BEHAWIORALNE ZAANGAŻOWANIE KLIENTÓW W PRZESTRZENI WIRTUALNEJ


(Customer engagement behavior in virtual space)
12 (153-164) Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek More
15.

ZDROWOTNE I ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA DECYZJI KONSUMENTÓW A ENDENCJE ROZWOJU SPOŻYCIA ARTYKUŁÓW RYBNYCH


(Health and ecological determinants of consumers’ decision vs. Trends in consumption of fish products)
12 (165-176) Renata Knap, Katarzyna Włodarczyk More
16.

INNOWACYJNOŚĆ KONSUMENTÓW NA RYNKU ŻYWNOŚCI


(Consumer’s innovativness in the food market)
10 (177-186) Iwona Kowalczuk, Marzena Jeżewska-Zychowicz More
17.

POZIOM BEZPIECZEŃSTWA FINANSOWEGO A ZACHOWANIA KONSUMPCYJNE GOSPODARSTW DOMOWYCH W POLSCE


(Level of financial security and consumption behavior of polish households)
12 (187-198) Agnieszka Kozera, Romana Głowicka- Wołoszyn More
18.

POSTAWY I ZACHOWANIA KOBIET WOBEC ŻYWNOŚCI PROZDROWOTNEJ


(Attitudes and behaviours of women towards pro-healthy food)
10 (199-208) Witold Kozirok, Elżbieta Marciszewicz, Ewa Babicz-Zielińska More
19.

POSZUKIWANIE INFORMACJI W PROCESIE ZAKUPU USŁUG


(Information searching in services purchasing process)
10 (209-218) Marcin Lipowski More
20.

ZAKUPY ON-LINE W OPINIACH E-KONSUMENTÓW Z WYBRANYCH KRAJÓW EUROPY


(Shopping online in the opinion of e-consumers from selected European countries)
12 (219-230) Grzegorz Maciejewski More
21.

TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE ASEKTY BADANIA UTAJONYCH POSTAW KONSUMENTÓW WOBEC MAREK


(Theoretical and practial research asspects of implicit attidudes of consumers towards brands)
10 (231-240) Beata Marciniak More
22.

ZACHOWANIA KONSUMENCKIE W KONTEKŚCIE SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU


(Consumer behaviour in the context of corporate social responsibility)
10 (241-250) Ewa Mazur-Wierzbicka More
23.

KONSUMENCKA PERCEPCJA KONCEPCJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU- NA PRZYKŁADZIE FIRMY DANONE


(Consumer perception of corporate social responsibility in business – on the example of Danone)
10 (251-260) Jacek Michalak, Zbigniew Warzocha, Ewelina Gamrat More
24.

KONSUMENT JAKO CZŁONEK ORGANIZACJI- SZERSZA PERSPEKTYWA KOPRODUKCJI


(Consumer as member of organization – extending co-production perspective)
10 (261-270) Maciej Mitręga, Agnieszka Małecka More
25.

UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU JAKO ANTIDOTUM NA CZAS WOLNY POLSKICH SENIORÓW (NA PRZYKŁADZIE UTW W NOWYM SĄCZU)


(The university of the third age as an antidote to the free time of polish seniors (by the case of the u3a in Nowy Sącz))
10 (271-280) Agata Niemczyk, Jarosław A. Handzel More
26.

KONSUMENT NA RYNKU TURYSTYCZNYM XXI WIEKU - WYBRANE ASPEKTY


(Consumer on the tourist market in the 21st century – selected aspects)
10 (281-290) Agata Niemczyk More
27.

UWARUNKOWANIA DECYZJI PODEJMOWANYCH PRZEZ NABYWCÓW USŁUG EDUKACYJNYCH W POLSCE NA TLE TENDENCJI MIĘDZYNARODOWYCH


(Conditions of decision making process by customers of educational services in poland compared to international trends)
10 (291-300) Anna Maria Nikodemska- Wołowik, Katarzyna Andruszkiewicz More
28.

KONSUMENCI I KONSUMPCJA WOBEC WYZWAŃ XXI WIEKU


(Consumers and consumption to challenges of the twenty-firstcentury)
18 (301-318) Anna Olejniczuk- Merta More
29.

ZACHOWANIA NABYWCZE POLSKICH E-KONSUMENTÓW NA RYNKU


(E-consumers’ buying behaviours in Poland)
10 (319-328) Mirosław Pacut More
30.

ZACHOWANIA KLIENTÓW WOBEC OGŁOSZEŃ CSR


(Consumers response to CSR announcements)
10 (329-338) Marek Pawlak More
31.

OCENA ZACHOWAŃ ŻYWIENIOWYCH I REALIZACJI FUNKCJI ŻYWIENIOWEJ RODZINY PRZEZ WYBRANĄ GRUPĘ MŁODZIEŻY Z TERENÓW WIEJSKICH


(The assessment of nutritional behavior and implementation of the feauters by group of teenagers from agricultural areas)
12 (339-350) Anna Platta, Anna Suszek- Namroży More
32.

ZACHOWANIA WSPÓŁCZESNYCH KONSUMENTÓW A FUNKCJONOWANIE ORGANIZACJI


(Contemporary customers’ behavior and the functioning of an organization)
10 (351-360) Anna Pluta More
33.

WYBRANE ASPEKTY ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW NA RYNKU PIECZYWA W ŚWIETLE BADAŃ ANKIETOWYCH


(Selected aspects of consumer behaviour on the bread market: the survey approach)
10 (361-370) Marta Sajdakowska, Joanna Fabiańska More
34.

ZMIANY W ZACHOWANIACH NABYWCÓW NA RYNKU MODY


(Changes in consumer behaviour on the fashion market)
10 (371-380) Katarzyna Sempruch- Krzemińska, Jacek Kall, Aleksandra Perchla- Włosik, Alicja Raciniewska More
35.

WIEDZA FINANSOWA A ANALFABETYZM KONSUMENCKI NA RYNKU USŁUG FINANSOWYCH


(Financial knowledge and consumers’ financial illiteracy on financial services market)
10 (381-390) Sławomir Smyczek More
36.

SPOŻYCIE PIECZYWA I PRODUKTÓW ZBOŻOWYCH W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH WEDŁUG GRUP SPOŁOCZNO-EKONOMICZNYCH W POLSCE


(Consumption of bread and cereal products in households in Poland, according to socio-economic groups)
12 (391-402) Joanna Stanisławska, Izabela Kurzawa More
37.

POSTAWY I ZACHOWANIA KOBIET WOBEC INNOWACJI PRODUKTOWYCH NA RYNKU KOSMETYCZNYM


(Attitudes and behavior of women towards product innovations on the cosmetics market)
10 (403-412) Anna Suszek- Namroży, Romuald Zabrocki More
38.

CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE WYDATKI NA ŻYWNOŚĆ I NAPOJE BEZALKOHOLOWE GOSPODARSTW DOMOWYCH W POLSCE


(Factors shaping expenditures on food and non-alcoholic beverages of households in Poland)
12 (413-424) Anna Turczak More
39.

HETERONORMA CZY RÓŻNICOWANIE? OCZEKIWANIA MNIEJSZOŚCI W ZAKRESIE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ


(Hetero rule or differentiation? The minority expectations toward marketing communication)
10 (425-434) Agnieszka Wilczak More
40.

KONSUMENT NA RYNKU USŁUG EKOAGROTURYSTYCZNYCH


(Consumer on the ecoagritourism services market)
10 (435-444) Iwona Wilk More
41.

ZACHOWANIA NABYWCZE W INTERNECIE E-KONSUMENTÓW W AUSTRII, NIEMCZECH I SZWAJCARII


(On-line purchasing behavior of e-consumers in Austria, Germany and Switzerland)
14 (445-458) Robert Wolny More
42.

IDENTYFIKACJA DETERMINANT ZAKUPÓW PRZEZ INTERNET W POLSKICH GOSPODARSTWACH DOMOWYCH PRZY ZASTOSOWANIU UOGÓLNIONEGO MODELU TOBITOWEGO


(Identification of determinants of online purchase of polish households using double hurdle model)
12 (459-470) Andrzej Wołoszyn, Romana Głowicka- Wołoszyn, Joanna Stanisławska, Feliks Wysocki More
43.

WYBRANE ASPEKTY E-KONSUMPCJI W POLSKICH GOSPODARSTWACH DOMOWYCH


(On-line consumption of polish households)
13 (471-483) Andrzej Wołoszyn, Joanna Stanisławska More
44.

BOJKOTOWANIE PRODUKTÓW A DOCHODY KONSUMENTÓW NA RYNKU EUROPEJSKIM


(Product boycotting and income of consumers in the European market)
12 (483-494) Grzegorz Zasuwa More