1. | CBOS, sierpień 2013, Wartości i normy, www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2013/ K_111_13.PDF (19.02. 2014). |
2. | European Business School Rankings 2013, http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/european-business-school-rankings-2013 (21.02. 2013). |
3. | Hurło L., Innowacyjność w pracy zawodowej współczesnego nauczyciela, w: Paradygmaty współczesnej dydaktyki, red. D. Klus-Stańska, L. Łojko, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2009. |
4. | Jarecki W., Motywy wyboru studiów i kierunku studiów wyższych, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania” 2008, nr 3, Uniwersytet Szczeciński, www.wneiz.pl/nauka_wneiz/sip/sip3-2008/SiP-3-10.pdf (21.02.2014). |
5. | Koprowska D., Nowe zawody w edukacji ustawicznej i doradztwie zawodowym, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2013, nr 2. |
6. | Koprowska D., Nowe zawody w edukacji ustawicznej i doradztwie zawodowym, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2014, nr 2. |
7. | Kosek-Nita B., Przemiany współczesnej szkoły i ich wpływ na funkcjonowanie uczniów, w: Polska szkoła między centralizacją a decentralizacją. Wyzwania, konteksty, prognozy, red. D. Czakon, J. Kosmala, K. Nowak, M.S. Szczepański, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1998. |
8. | Marczuk S., Dylematy aksjologiczne współczesnego społeczeństwa polskiego, w: Przemiany interesów i wartości społeczeństwa polskiego. Teorie, tendencje, interpretacje, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 2000. |
9. | Mirończuk J., Sytuacja na rynku pracy osób młodych a wpływ EFS na aktywizację zawodową tej grupy, w: Funkcjonowanie współczesnych młodych ludzi w zmieniającym się świecie, red. H. Liberska, A. Malina, A. Suwalska-Barancewicz, Difin, Warszawa 2012. |
10. | Mizerek H., Jakość edukacji. Dyskursy, które wybrzmiały milcząc, w: Jakość edukacji, różnorodne perspektywy, red. G. Mazurkiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012. |
11. | Niemiec J., Euronauczyciel – kształcenie i funkcjonownanie, w: Nauczyciel – kształcenie nauczycieli, zmiany i wyzwania, red. W. Horner, M.S. Szymańska, Wydawnictwo Żak, Warszawa 2005. |
12. | Olszak-Krzyżanowska B., Młodzież wobec nowych wyzwań. Wartości, orientacje i cele życiowe zielonogórskich maturzystów, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. T. |
13. | Kotarbińskiego,Zielona Góra 1994. |
14. | Półturzycki J., Tendencje rozwojowe edukacji dorosłych w XXI wieku, w: Nauczyciel andragog u progu XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002. |
15. | Program rozwoju kompetencji zastąpi kierunki zamawiane, www.nauka.gov.pl/aktualnosci-ministerstwo/program-rozwoju-kompetencji-zastapi-kierunki zamawiane.html (26.08.2014). |
16. | Ruszyły sejmowe prace nad nowelizacjami ustaw, Ministerstwo Edukacji Narodowej, www.nauka.gov.pl/aktualnosci-ministerstwo/ruszyly-sejmowe-prace-nad-nowelizacjami-ustaw.html (20.02. 2014). |
17. | Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce do 2020 roku – drugi wariant, Raport cząstkowy przygotowany przez konsorcjum: Ernst & Young Business Advisory, Warszawa 2010. |
18. | Szkolnictwo wyższe w Polsce, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 2013, www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_07/0695136d37bd577c8ab03acc5c59a1f6.pdf, s. 5 (26.08.2013). |
19. | Szkolnictwo wyższe w Polsce, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_07/0695136d37bd577c8ab03acc5c59a1f6.pdf (20.02.2014,s. 5–11). |
20. | Szkoły wyższe i ich finanse, GUS, Warszawa 2012, http://stat.gov.pl/cps/rde/ xbcr/gus/E_szkoly_wyzsze_2012.pdf, s. 25 (26.08.2013). |
21. | Polska to nie kraj dla naukowców, 17.11.2013, http://biznes.onet.pl/polska-to-nie-kraj-dla-naukowcow,18512,4909016,prasa-detal, www.onet.pl (dostęp:19.02.2013). |
22. | Tomczyk W., Kończymy studia i co dalej?, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2013,nr 2. |
23. | Wolk Z., Świat jako market. Edukacja, praca, doradzanie w neoliberalnej rzeczywistości, w: Rynek i kultura nieliberalna a edukacja, red. A. Kargulowa, T. Szkudlarek, S.M. Kwiatkowski, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005. |