Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.43-09
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 2 (43) 2016
Biznes versus społeczeństwo w epoce globalizacji
(Business versus Society in the Era of Globalization)

Authors: Krystyna Leśniak-Moczuk
Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Socjologiczno-Historyczny
Keywords: globalization processes micro scale of business social responsibility of the global business
Data publikacji całości:2016
Page range:12 (105-116)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Globalization processes occurring in the global economy led to the weakening of some intervention instruments, reducing the ability of the state in the socio-economic sphere to regulate and control the mutual relationships between the economic actors. The view presented in the paper is that, in the macro scale, the contradictions between the economy and society sharpened and in the micro scale, the disrupted social relationships affect the dominance of profit over ethics, resulting in the lack of social responsibility of the global business.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bauman, Z. (2003). Razem osobno. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
2.Bauman, Z. (2005). Życie na przemiał. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
3.Bauman, Z. (2006). Społeczeństwo w stanie oblężenia. Warszawa: Wydawnictwo Sic! S.c.
4.Bauman, Z. (2007). Płynne życie. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
5.Bauman, Z. (2008). Płynny lęk. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
6.Cygan, A. (2011). Współpraca biznesu z jednostkami samorządu terytorialnego a realizacja polityki społecznej. W: M. Bonikowska, M. Grewiński (red.), Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP.
7.Ćwik, N. (2011.). Społeczna odpowiedzialność biznesu i innowacje. W: Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP.
8.Dymowski, J. (2011). Społeczna odpowiedzialność a biznes. W: Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu, Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP.
9.Grewiński, M. (2011). O związkach polityki społecznej ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. W: Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP,.
10.Hausner, J. (2014). Globalny kryzys: potrzeba nowej polityki gospodarczej. W: E. Mączyńska (red.), Ekonomia dla przyszłości. Fundamentalne problemy teorii ekonomii i praktyki gospodarczej. Warszawa: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Karwacka, M. (2011). CSR – wspólna przestrzeń dla biznesu i organizacji pozarządowych. W: Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP.
11.Kołodko, G.W. (2008). Wędrujący świat. Warszawa: Prószyński i S-ka.
12.Kukliński, A. (2009). Procesy tworzenia i destrukcji porządku globalnego. W: E. Mączyńska (red.), Polska transformacja i jej przyszłość. Warszawa: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.
13.Lewnadowska-Akhvelediani, S. ( 2011). CSR a człowiek jako jednostka. W: Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP.
14.Makuch, Ł. (2011). CSR a wartość klienta. W: Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP.
15.Mączyńska, E., Pysz, P. (2014). Liberalizm, neoliberalizm i ordoliberalizm. W: E. Mączyńska (red.), Ekonomia dla przyszłości. Fundamentalne problemy teorii ekonomii i praktyki gospodarczej. Warszawa: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.
16.Touraine, A. (2013). Po kryzysie. Warszawa: Oficyna Naukowa.
17.Walczak-Duraj, D. (2013). Ład aksjonormatywny w gospodarce rynkowej – ciągłość czy zmiana? W: J. Grotowska-Leder, E. Rokicka, (red.), Nowy ład? Dynamika struktur społecznych we spółczesnym społeczeństwie. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
18.Woroniecki, P. (2015). Globalizacja i społeczna gospodarka rynkowa. Warunki współistnienia. W: E-gospodarka w Europie Środkowej i Wschodniej. Teraźniejszość i perspektywy rozwoju. Lublin: Wydawnictwo KUL.
19.Wronka, M. (2011). Metody pomiaru CSR. W: Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP.