Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-28
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Różnice kulturowe między krajami ASEAN a USA i krajami Europy Zachodniej w kontekście negocjacji biznesowych
(Cultural Differences between ASEAN countries, USA and West Europe in the context of business negotiation)

Authors: Karolina Łopacińska
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: Hofstede’s cultural dimensions cultural differences ASEAN countries
Data publikacji całości:2016
Page range:14 (313-326)
Klasyfikacja JEL: F53 J50 L20
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Shifting of the global economy center of gravity from western culture towards Asia leads to a discussion on the impact that cultural difference between countries have on the companies negotiating activities. The article presents the analysis of the cultural differences between the ASEAN countries and selected Western countries, focusing on five dimensions of culture identified by Hofstede, i.e. the distance to power, femininity and masculinity, individualism and collectivism, uncertainty avoidance as well as long-term and short-term orientation.
Download file

Article file

Bibliography

1.Arnaudova, M. (2011). The role of cultures in international mergers. Exploring the reasons for Daimler-Chrystler’s failure. Jacobs University Bremen.
2.Brzezińska-Huber, M., Olszówka, A. (2007). Edukacja międzykulturowa. Pakiet edukacyjny Poza-formalnej Akademii Jakości Projektu. Część 2. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
3.Chaney, L.H., Martin, J.S. (2011). Intercultural business communication. Prentice Hall.
4.Hofstede, G. (2000). Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu. Warszawa: PWE.
5.Hofstede, G., Hofstede, G.J. (2007). Kultury i organizacje. Warszawa: PWE.
6.Hofstede, G., Hofstede, G.J., Minkov, M. (2011). Kultury i organizacje. Warszawa: PWE.
7.Hofstede, G. (12.03.2015a). County comparison. Pobrano z: https://geert-hofstede.com/countries.html.
8.Hofstede, G. (12.03.2015b). National culture. Pobrano z: https://geert-hofstede.com/national-culture.html.
9.Li, X. (2011). Swedish management style perceived by Chinese employees. University of Boras, School of Business and Informatics.
10.Reynolds, S., Valentine, D. (2011), Guide to Cross-cultural Communication. New Jersey: Prentice Hall.
11.Sauciuc, G. (2002). Cultural values in Danish advertising. Denmark according to Hofstede's cultural dimensions. Universitatea Bucuresti.