Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-24
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Masowe imprezy sportowe jako forma promocji regionów turystycznych na przykładzie Biegu Piastów w Jakuszycach
(Mass Sports Events as the Form of Tourism Regions Promotion on the Example of Piasts’ Race in Jakuszyce)

Authors: Piotr Zawadzki
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki
Keywords: sport event tourism region Piasts’ Race events marketing tourism promotion
Data publikacji całości:2016
Page range:9 (267-275)
Klasyfikacja JEL: Z33
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the article is to present issues related to the promotion of tourism regions, using the promotional tools which are events, particular mass sport events. The introduction presents the problems of territorial marketing and its impact on development of region. Next, the author presents the product of the region and the possibilities of its promotion, as well as the nature of activities related to the organization of events. The final part presents an example of the use of this component of promotion in Poland. The largest mass event for winter sports in Poland was selected, ie. The ski festival Piasts’ Race in Jakuszyce.
Download file

Article file

Bibliography

1.Budner, W. (2012). Organizacja wielkich imprez sportowych jako wyraz wzrostu konkurencyjności miasta. W: W. Gulczyński (red.), Lokalne i regionalne problemy gospodarki przestrzennej (s. 35‒46). Gorzów Wielkopolski: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim.
2.Glińska, E., Florek, M., Kowalewska, A. (2009). Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
3.https://online.datasport.pl/zapisy/bp2016/stats.php# (30.05.2016).
4.Panasiuk, A. (red.). (2013). Marketing w turystyce i rekreacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
5.Szromnik, A. (2007). Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
6.Szromnik, A. (red.). (2015). Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia. Kraków: Wydawnictwo edu-Libri.
7.www.online.datasport.pl (30.05.2016).
8.Zawadzki, P. (2014). Wykorzystanie wizerunku znanych osób w promocji miasta na przykładzie Jeleniej Góry. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 824, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 35, 129–142.
9.Zduniak A. (2010). Event jako ponowoczesna forma uczestnictwa w życiu społecznym. Roczniki Nauk Społecznych, 2 (38), 207‒234.