Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-17
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Komunikacja marketingowa uczelni jako szansa na zdobycie przewagi konkurencyjnej
(The Marketing Communication of University as a Chance of Gaining Competitive Advantage)

Authors: Angelika Pabian
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Wydział Nauk Stosowanych
Keywords: marketing communication competition competitive advantage
Data publikacji całości:2016
Page range:9 (193-201)
Klasyfikacja JEL: I23 M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The main objective of the article is to present the means and tools that university needs for marketing communication, which can be used to gain some competitive advantage in the sector. The article discusses modern technologies as the tools of communication and promotion, among them: university web side, fan page in social networks or e-mail.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bengtsson, M., Kock, S. (2000). Coopetition in business networks ‒ to cooperate and compete simultaneously. Industrial Marketing Management, 29 (5), 411–426.
2.Brzoskowski, M. (2010). Narzędzia: Uniwersytety na social media, Marketing w Praktyce, 3.
3.Buchnowska, D. (2013). Wykorzystanie mediów społecznościowych przez uczelnie wyższe i studentów w świetle badań własnych. Nauki o Zarządzaniu, 2 (15), 36–50.
4.Bulska, D. (2015). Facebook w rozmowie z przedsiębiorcami. Brief, 11–12.
5.Hayes, T. (2011). Przyszłość marketingu w szkołach wyższych. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.), Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej (s. 125–134). Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.
6.Koszembar-Wiklik, M. (2015), Media społecznościowe w zarządzaniu komunikacją uczelni ze studentami. Kultura – Media – Teologia, 2 (21), 9–22.
7.Krzyżanowska, M. (2004). Perspektywy rozwoju orientacji rynkowej w polskich szkołach wyższych. Marketing i Rynek, 9, 15–22.
8.Kulczycki, E. (2012). Wykorzystanie mediów społecznościowych przez akademickie uczelnie wyższe w Polsce. Badania w formule otwartego notatnika. W: E. Kulczycki, M. Wendland (red.), Komunikologia. Teoria i praktyka komunikacji (s. 99–109). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM.
9.Markowski, T. (2001). Konkurencyjność regionów. W: T. Markowski, D. Stawasz (red.), Ekonomiczne i środowiskowe aspekty zarządzania, rozwojem miast i regionów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
10.Rogozińska-Mitrut, J. (2010). Znaczenie przewagi konkurencyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem globalnym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 636, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 36, 351–364.
11.Szapiro, T. (2006). Ryzyko i szansa konkurencji edukacyjnej. W: J. Dietl, Z. Sapijaszka (red.), Konkurencja na rynku usług edukacji wyższej: materiały konferencyjne. Łódź: Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości.
12.Siemieniecki, B. (2015). Uniwersytet w świecie mediów i technologii informacyjnej. W: P. Sztompka, K. Matuszek (red.), Idea uniwersytetu (s. 319–330). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
13.Sznajder, A. (2000). Marketing wirtualny. Kraków: Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC.
14.Walencik-Sean, R. (2016). Fejs w stronę biznesu. Marketing w Praktyce, 2.
15.Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
16.Wojciechowski, T. (2006). Zmiany w oddziaływaniu czynników i możliwości osłabiania wpływu konkurencji na rynku edukacji wyższej. W: J. Dietl, Z. Sapijaszka (red.), Konkurencja na rynku usług edukacji wyższej: materiały konferencyjne. Łódź: Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości.