Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-09
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Strategia rozwoju turystyki jako narzędzie kreowania lokalnej marki turystycznej na przykładzie powiatu gryfińskiego
(The Tourism Development Strategy as the Tool of Creating the Local Tourist Brand on the Example of the Gryfino Poviat)

Authors: Daniel Szostak
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk o Ziemi
Keywords: development strategy tourism poviat brand
Data publikacji całości:2016
Page range:13 (101-113)
Klasyfikacja JEL: R58
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article concentrates on problems connecting with the elaboration of the local tourist strategy. The very important place in this kind of strategy occupies activities connecting with creation of the local (poviat level) tourist brand and marketing operations. The Gryfino poviat (administrative district) located in the Zachodniopomorskie voivodeship was the main research area. This district prepared his own local tourism development strategy in the years 2015-2016 for being more competitive and modern on tourism market. The elaboration of the strategy indicates that local authorities perceive tourism sector as an important tool of further development and in the future perspective - a tool for creating a unique tourism brand for attracting tourists and creating the image of the Gryfino poviat as a tourist attraction with natural and anthropogenic attractions that constitute an alternative for other destinations.
Download file

Article file

Bibliography

1.Altkorn, J., Kramer, T. (red.). (1998). Leksykon marketingu. Warszawa: PWE.
2.Duda, M., Duda, T., Śledziński, R. (2014). Kanon krajoznawczy województwa zachodniopomorskiego. Szczecin: Agencja Fotograficzno-Redakcyjna, PTTK.
3.Filar, D., Rzońca, A., Wójtowicz, G. (red.). (2007). Ekonomia po polsku. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.pl.
4.Kiryluk, H., Michałowski, K., Ziółkowski, R. (2002). Uwarunkowania i kierunki rozwoju turystyki w województwie podlaskim. Białystok: Wydawnictwo Politechniki Białostockiej.
5.Milewski, D. (2005). Regionalne uwarunkowania rozwoju turystyki na przykładzie województwa zachodniopomorskiego. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
6.Rochmińska, A., Stasiak, A. (2004). Strategie rozwoju turystyki. Turystyka i Hotelarstwo, 6, 9‒43.
7.Strategia rozwoju turystyki w powiecie gryfińskim do 2020 roku (2016). Szczecin‒Gryfino: Starostwo Powiatowe w Gryfinie, Wydział Nauk o Ziemi Uniwersytetu Szczecińskiego.
8.Ustawa z 6.12.2006 o zasadach prowadzenia polityki rozwoju. Dz.U. 2006, nr 227, poz. 1658.