Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Aktuell: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/1-33
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Liste der Ausgaben / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 1
Zarządzanie produktywnością naukową w kontekście budowania marki uczelni wyższej

Autoren: Maciej Mitręga
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Olgierd Witczak
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Schlüsselbegriffe: szkoła wyższa marka zasoby ludzkie zarządzanie produktywność naukowa
Data publikacji całości:2015
Seitenanzahl:10 (415-424)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Celem artykułu jest określenie istoty i biznesowego znaczenia zarządzania produktywnością naukową pracowników uczelni. W artykule zaprezentowano studium przypadku dwóch uczelni wyższych odnoszące się do instrumentów wsparcia produktywności naukowej. Zestawienie systemów wsparcia produktywności naukowej stosowanych w dwóch uczelniach z Polski i Indii ujawniło, że stosowane rozwiązania na polskich uczelniach publicznych są dość anachroniczne i niewystarczająco zachęcają pracowników do podejmowania wysiłków naukowych. Zasadne wydaje się wprowadzanie modyfikacji w systemie zarządzania zasobami ludzkimi, które umożliwią polskim uczelniom podniesienie poziomu produktywności naukowej i poprawią rozpoznawalność uczelni, co pozwoli skutecznie konkurować na międzynarodowym rynku edukacyjnym.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.About Academic Ranking of World Universities, www.shanghairanking.com/aboutarwu.html.
2.Bunzel D.L., Universities sell their brands, „Journal of Product & Brand Management” 2007, Vol. 16, Iss. 2.
3.Chapleo Ch., What defines „successful” university brands?, „International Journal of Public Sector Management” 2010, Vol. 23, Iss. 2.
4.Gray B.J., Fam K.S., Llanes V.A., Branding universities in Asian markets, „Journal of Product & Brand Management” 2003, Vol. 12, Iss. 2.
5.Instytucje szkolnictwa wyższego, https://polon.nauka.gov.pl/opi/aa/rejestry/szkolnictwo?execution=e2s1.
6.Jevons C., Universities: a prime example of branding going wrong, „Journal of Product & Brand Management” 2006, Vol. 15, Iss. 7.
7.Leveraging the success of young Visegrad scholars in business discipline, red. M. Mitręga, CeDeWu, Warszawa 2014, www.ue.katowice.pl/jednostki/ wydawnictwo/darmowy-e-book.html.
8.Pinar M., Trapp P., Girard T., Boyt T. E., University brand equity: an empirical investigation of its dimensions, „International Journal of Educational Management” 2014, Vol. 28, Iss. 6.
9.Szkolnictwo wyższe w Polsce, MNiSW, 2013, https://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/ 2013_07/0695136d37bd577c8ab03acc5c59a1f6.pdf.
10.Vademecum produktywności, red. S. Lisa, Wyd. Placet, Warszawa 1999.
11.Whisman R., Internal branding: a university's most valuable intangible asset, „Journal of Product & Brand Management” 2009, Vol. 18, Iss. 5.
12.Witczak O., Nowe media w budowaniu marki i wizerunku przedsiębiorstwa, w: Komunikacja marketingowa. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, red. A. Bajdak, „Studia Ekonomiczne” 2013, nr 140.
13.Wolszczak-Derlacz J., Parteka A., Produktywność naukowa wyższych szkół publicznych w Polsce. Bibliometryczna analiza porównawcza, Ernst&Young, 2011, http://webapp01.ey.com.pl/EYP/WEB/eycom_download.nsf/resources/Produktywnosc_naukowa.pdf/$FILE/Produktywno