Marketing i Zarządzanie

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-36
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Liste der Ausgaben / nr 4 (45) 2016
Zapewnienie wiarygodności w komunikacji marketingowej na rynku żywności ekologicznej na przykładzie przedsiębiorstwa Neumarkter Lammsbräu

Autoren: Sabina Zaremba-Warnke
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki
Schlüsselbegriffe: komunikacja marketingowa żywność ekologiczna wiarygodność zrównoważone zarządzanie
Data publikacji całości:2016
Seitenanzahl:9 (403-411)
Klasyfikacja JEL: M31 Q50
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

W artykule poruszono problem przekonania konsumenta o rzeczywistej ekologiczności produktu i podkreślenia, że stanowi on duże wyzwanie w marketingu, szczególnie w obszarze komunikacji. Zidentyfikowano także główne czynniki wpływające na wiarygodność komunikacji marketingowej oraz przedstawiono najważniejsze instrumenty zapewniania wiarygodności w komunikacji marketingowej na rynku żywności ekologicznej w Niemczech, który jest jednym z najbardziej znaczących na świecie. Na zakończenie scharakteryzowano komunikację marketingową w przedsiębiorstwie Neumarkter Lammsbräu, które jest wzorcowe w skali międzynarodowej w dziedzinie zrównoważonego zarządzania.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Ehrnsperger, F. (11.2015). Verantwortung leben, Genuss schaffen aus Sicht der Neumarkter Lammsbräu. Referat przedstawiony na międzynarodowej konferencji „Potencjały tworzenia wartości regionalnej dzięki usługom ekosystemów”. Ostritz, Niemcy.
2.Eisend, M. (2003). Glaubwürdigkeit in der Marketingkommunikation. Konzeption, Einflussfaktoren und Wirkungspotenzial. Wiesbaden: Deutscher Universitäts-Verlag.
3.Geffroy, E.K. (2000). Das einzige, was stört, ist der Kunde. Landsberg/Lech: Verl. Moderne Industrie.
4.Hopfenbeck, W., Roth, P. (1994). Öko-Kommunikation. Landsberg/Lech: Moderne Industrie Verlag.
5.Hüttl M. (2005). Der guter Ruf als Erfolgsgröe. Profitieren Sie von Ihrem Ansehen! Berlin: Erich Schmidt Verlag.
6.Kociszewski, K. (2013). Ekologizacja polskiego rolnictwa a jego zrównoważony rozwój w warunkach członkostwa w Unii Europejskiej. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
7.Küster-Rohde, F. (2010). Die Wirkung von Glaubwürdigkeit in der Marketingkommunikation. Eine Analyse der kurz und langfristigen Effekte. Wiesbaden: Gabler.
8.Mazurek-Łopacińska, K., Graczyk, A. (red.). (2009). Badanie rozwoju rynków produktów rolnictwa ekologicznego i żywności ekologicznej w Polsce. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
9.Neumarkter Lammsbräu. (2014). Nachhaltigkeitsbericht. Neumarkt: Neumarkter Lammsbräu.
10.The world of organic agriculture. Statistic & emerging trends 2016 (2016). FIBL & IFOAM – Organics International. Switzerland. Pobrano z: https://shop.fibl.org/fileadmin/documents/shop/1698-organic-world-2016.pdf.
11.www.lammsbraeu.de.
12.Zaremba-Warnke, S. (2013). Öko-Kommunikation in Deutschland und Polen. Ein Vergleich des Wortschatzes unter besonderer Berücksichtigung des Äquivalenzbegriffs. Zittau/Görlitz: Hochschule Zittau/Görlitz.