Marketing i Zarządzanie

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.44-18
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Liste der Ausgaben / nr 3 (44) 2016
Cechy e-klientów istotną determinantą rozwoju branży RTV/AGD sektora e-commerce

Autoren: Grzegorz Szymański
Politechnika Łódzka, Wydział Organizacji i Zarządzania
Schlüsselbegriffe: e-klient branża RTV/AGD handel internetowy
Data publikacji całości:2016
Seitenanzahl:10 (197-206)
Klasyfikacja JEL: L81
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Klienci na rynku handlu elektronicznego bardzo często wykazują cechy homogeniczne, przykładowo wskazywanie niższych cen oraz wygody dokonywania zakupów w sieci jako najistotniejsze zalety e-commerce. Jednak w tak turbulentnym i konkurencyjnym otoczeniu coraz częściej menedżerowie internetowych platform handlowych powinni skupiać się na działaniach wyróżniających ich ofertę. Jedną z możliwości jest precyzyjne poznanie zachowań, zwyczajów i preferencji grupy docelowej. Dobór odpowiednich narzędzi komunikacji spersonalizowanych pod kątem cech demograficznych odbiorców oraz branży może okazać się znacznie skuteczniejszym działaniem niż tradycyjne formy marketingowe. Celem publikacji jest wskazanie różnic postrzegania i zachowań w sektorze e-commerce wśród klientów w zależności od podstawowych ich cech demograficznych. W analizie wykorzystano dostarczone przez firmę Opiniac dane z badania przeprowadzonego metodą ankiety internetowej z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Brzozowska-Woś, M. (2014). Kierunki rozwoju handlu elektronicznego. W: Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce ‒ teoria i praktyka, 1, 5‒15.
2.Całka, A., Mróz-Gorgoń, B. (2014). Rola mediów społecznościowych w procesie komunikacji marketingowej – przykład marek modowych. Marketing i Rynek, 11, 123‒131.
3.E-zakupy 2015 – raport Ceneo.pl i TNS Polska (20.05.2016). Pobrano z: pressroom.ceneo.pl/komunikaty-prasowe/e-zakupy-2015-raport-ceneo-pl-i-tns-polska.
4.Gemius (2015). E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska. Pobrano z: https://www.gemius.pl/files/reports/E-commerce-w-Polsce-2015.pdf (12.04.2016).
5.Kotler, Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE.
6.Majchrzyk, Ł. (23.05.2016). M-commerce w Polsce i Europie w 2015 roku. Pobrano z: mobirank.pl/2015/10/18/m-commerce-polska-europa-2015-r.
7.mShopper (12.05.2016). Polacy na zakupach mobilnych. Pobrano z: http://ecommercepolska.pl/files/3214/2493/6753/raport_mShopper_Polacynazakupachmobilnych_luty2015_nowe.pdf.
8.Omnichannel Commerce. Raport z badania poziomu wielokanałowości w wybranych branżach (2014). Pobrano z: http://raport.unitycommerce.pl/Raport_omnichannel_commerce.pdf.
9.Pomykalski, A., Blażlak, R. (2014). Współczesne tendencje zarządzania organizacjami poprzez innowacje. Studia Ekonomiczne, 183, cz. 2, 141‒150.
10.Sokol, Ph.K. (1989). EDI: The competitive edge, intertext publications. New York: McGraw-Hill Book Company.
11.Wielki, J. (2000). Elektroniczny marketing poprzez Internet. Warszawa–Wrocław: Wydawnictwo Naukowe PWN.