Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.131/2-20
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 131 (2) 2018
Rola social mediów w działalności artystów i projektantów
(THE ROLE OF SOCIAL MEDIA IN THE WORK OF ARTISTS AND DESIGNERS)

Authors: Katarzyna Caban-Piaskowska
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi Wydział Tkaniny i Ubioru Katedra Ubioru
Keywords: social media promotion artist designer
Data publikacji całości:2018-05-12
Page range:8 (209-216)
Klasyfikacja JEL: L86 Z11
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The study was divided into theoretical and practical parts. The first theoretical part points to the reasons for the development of the social media. In the second part the theoretical description of the problem, the importance and essence of social media. The practical part of the article aims to present the results of preliminary research carried out in 2016–2018 at Strzemiński Academy of Art Łódź, in the following majors: Faculty of Textile Art and Fashion Design, Faculty of Sculpture and Interactive Actions, Faculty of Industrial and Interior Design
Download file

Article file

Bibliography

1.Gnat, K. Skuteczna reklama i marketing internetowy. Pobrano z: http://freshmail.pl/blog/skutecz na-reklama-i-marketing-internetowy-kompletne-vademecum-dla-firm/?fm_nvar=29d288 (13.01.2018).
2.Goban-Klas, T. (2005). Media, Historia i Współczesność. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
3.Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53 (1), 59–68.
4.Karpińska-Krakowiak, M. (2016). The effects of social networking sites on consumer–brand relationships. Journal of Computer Information Systems, 3 (56), 204–210.
5.Mangold, W.G., Faulds, D.J. (2009). Social media: the new hybrid element of the promotion mix. Bus Horizons, 4 (52), 356–365.
6.Mc Leod, A. (2005). Marketing Internetowy w praktyce [Internet Marketing in Practice] – e-book, Gliwice.
7.Facebook Pages Statistics & Number of Fans (2012). Pobrane z: http://www.socialbakers.com/ facebook-pages/brands/(13.01.2018).
8.Facebook Pages Statistics & Number of Fans (2013). Pobrane z: http://www.socialbakers.com/ facebook-pages/brands/.
9.http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-2017-roku-internet-pokona-telewizje (13.01.2018).
10.https://www.facebook.com/cocacolapoland/ (13.01.2018).
11.Sofres, T.N. (2009). Pokolenie XD, raport przeprowadzony na zlecenie The Walt Disney Company na grupie dzieci w wieku 8-14 lat w sześciu krajach Europy: Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy i Polska.