Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2017.126/2-32
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 126 (2) 2017
Media społecznościowe w komunikacji sieci komórkowych
(Social media in communication of mobile operators)

Authors: Mariusz Woźniakowski
Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Marketingu
Keywords: marketing communication social media mobile operator
Data publikacji całości:2017
Page range:10 (315-324)
Klasyfikacja JEL: M30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Modern marketing requires companies to communicate effectively with both existing customers and potential. This is particularly important in the highly competitive sectors, such as telecommunications. One of the basic instruments of marketing communication have now become social media, which offer many opportunities for dialogue with the environment. This article outlines the Polish market of mobile operators, defined social media and presents the results of research on the authorśnwn. usage of social media by mobile operators in Poland.
Download file

Article file

Bibliography

1.Adamiec, T. (2016). 15 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w biznesie. Po¬brane z: http://czaplicka.eu/ 15-sposobow-na-wykorzystanie-mediow-spolecznosciowych¬w-biznesie/ (17.08.2016).
2.Czech, M. (2017). Media społecznościowe w biznesie. Pobrane z: http://marketing ibiz-nes.pl/social-media/media-spolecznosciowe-w-biznesie (12.01.2017).
3.Grębosz, M., Siuda, D., Szymański, G. (2016). Social media marketing. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
4.Jędrych, E. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu pracownikami w organizacjach gospodarczych. Zeszyty Naukowe Uczelni Vistula, 6 (44), 120.
5.Kaplan, M., Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, I (53), 59-68.
6.Kaznowski, D. (2016). Social media - społeczny wymiar internetu. W: J. Krolewski, P. Sala (red.), £-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy (s. 89). Warszawa: Wydawnic¬two Naukowe PWN.
7.Kotler, Ph., Kartąjaga, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0. Warszawa: MT Biznes
8.Martyniuk, D., Jar, K., Suszek, E. (2016). Biznes społecznościowy - nowa era w komunikacji biznesowej. Warszawa: Deloitte.
9.Piotrowska, M. (2015). Marketing w erze 3.0. Marketer+, 5-8, 6-8.
10.Podlaski, A. (2011). Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media.
11.Gliwice: Helion.
12.Porównanie nasycenia rynku usługami telefonii ruchomej w Polsce (2016). Warszawa: Urząd Komunikacji Elektronicznej.
13.Prawo Telekomunikacyjne. Dz.U. z 2016 r., poz. 1489, 1579, 1823.
14.Sieci komórkowe w Polsce. Pobrane z: http://super-sim.pl/sieci-komorkowe-w-Polsce (26.01.2017).
15.Raport o stanie ryuku telekomunikacyjnego w Polsce w 2015 roku (2016). Warszawa: Urząd Komunikacji Elektronicznej.
16.Rheingold, H. (1993). The virtual community. Homesteading on the electronic frontier. Addison¬Wesley, Reading MA.
17.Social media w biznesie. Pobrane z: http://www.forbes.pl/jak-wykorzystywac-social-media-w-biznesie.artykuły, 1784 72,1,1.htrnl (15.09.2015).
18.Woźniakowski, M. (2015). Internetowe narzędzia public relations w komunikacji marketingowej największych polskich przedsiębiorstw. Przegląd Organizacji, 6, 19.
19.Woźniakowski, M. (2016). Marketing społecznościowy w polskich przedsiębiorstwach. Łódź:
20.Wydawnictwo Biblioteka. www.uke.gov.pl (1.12.2015).