Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 117 2015
Marketing doświadczeń a budowanie interakcji konsumenta w środowisku wirtualnym
(Marketing experience and building customer interaction in the virtual environment)

Authors: Wioletta Krawiec
Uniwersytet Łódzki
Keywords: marketing experience, interaction tools, design experience
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (163-172)

Abstract

This article shows the impact of marketing experience in the development of consumerinteraction in the online environment. Attention is paid to stimuli interactions andelements (tools) that build interaction through different media experience (ie. Web page,portals, social media, etc.). The article also presents company examples that use marketingexperience in the virtual environment.
Download file

Article file

Bibliography

1.Boguszewicz-Kreft M. (2013), Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów?, CeDeWu, Warszawa.
2.Dziewanowska K., Kacprzak A. (2013), Marketing doświadczeń, PWN, Warszawa.
3.Grzegorczyk W., Sibińska A., Krawiec W. (2009), Funkcjonalność stron internetowych banków a zachowania nabywców na rynku usług bankowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
4.Marketing doświadczeń, Raport 2013, Mergeto.pl.
5.Palmer A. (2010), Customer experience management: a critical review of an emerging idea, „Journal of Services Marketing”, Vol. 24, Iss. 3.
6.Pine B.J., Gilmore J.H. (1998), Welcome to the Experience Economy, „Harvard Business Review”, No 4.
7.Posmyk A. (2014), Marketing doświadczeń – 7 rzeczy, które koniecznie musisz wiedzieć, http://info.mergeto.pl/2014/01/marketing-doswiadczen-rzeczy-ktorepowinienes-wiedziec [dostęp 29.01.2014].
8.Schmitt B.H. (1999), Experiential Marketing, „Journal of Marketing Management”,No. 15.
9.Shaw C. (2005), Revolutionize Your Customer Experience, Palgrave Macmillan, New York.
10.Skowronek I. (2012), Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klientów do wizerunku firmy, Poltext, Warszawa.
11.Wen H.J., Chen H.G., Hwang H.G. (2001), E-commerce Web Site Design: Strategies and Models, Information and Models, „Information Management & Computer Security”, 9/1.