Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2017.127-17
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 127 2017
Bezpieczeństwo usług bankowości internetowej i terminalowej w opinii klientów banków spółdzielczych
(Security internet and terminal banking services in the opinion of cooperative banks customers)

Authors: Anna Nowacka
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Zakład Finansów i Rachunkowości

Mariola Szewczyk-Jarocka
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Zakład Finansów i Rachunkowości
Keywords: internet banking terminal banking electronic banking services security threat
Data publikacji całości:2017
Page range:11 (187-197)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Internet and terminal banking allows to overcome numerous spatial, temporal and orga­nizational constraints in the banking business. It is important from the point of view of customers of cooperative banks, often living in small towns, away from the bank branch. The purpose of this thesis is to present feedback of cooperative banks customers on the security of internet and terminal banking services. The analyses were based on statistical data involving customers using electronic distribution channels of banking services with regard to their socio-demographic characteristics.
Download file

Article file

Bibliography

1.Górnisiewicz, M„ Obczyński, R„ Pstruś, M. (2014). Bezpieczeństwo finansowe w bankowości elektronicznej- przestępstwa finansowe związane z bankowością elektroniczną. Warszawa:
2.CEDUR.
3.GUS (2008). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2004-2007.
4.Warszawa.
5.GUS (2012). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2008-2012.
6.GUS (2015). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2011-2015.
7.Hill, N., Alexander, J. (2003). Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Kraków: Oficyna Ekono¬miczna.
8.Koźliński, T. (2013). Zwyczaje płatnicze Polaków. Raport NBP. Warszawa. Pobrane z: http://www.
9.nbp. pl/systemplatniczy /zwyczaje _platnicze/zwyczaje _platnicze _ Polakow. pdf (11. 02.2017).
10.Nowy system bankowości internetowej (2011). Bank Wspólnych Sił. Magazyn Grupy BPS, 2, 33. Paweda, D. (2015). Biometria - rewolucja czy ewolucja? Nowoczesny Bank Spółdzielczy, 9, 110-115. Polasik, M. (2007). Bankowość elektroniczna. Istota - stan - perspektywy. Warszawa: CeDeWu. Raport PRNews.pl (2016). Rynek bankowości internetowej - III kw. Pobrane z: http://prnews.
11.pl/raporty /raport-prnewspl-ry nek-bankowo sci-internetowej-iii-kw-2016-65 53 450. html (11.02.2017).
12.Wiśniewska, A. (2012). Innowacyjne usługi bankowe dla klientów indywidualnych w bankach spółdzielczych. W: M. Stefański (red.), Wybrane historyczne i współczesne aspekty rozwoju banków spółdzielczych w Polsce (s. 101-119). Włocławek: Wyd.WSH-Ewe Włocławku.
13.(www 1) http://prnews.pl/banki-spoldzielcze/nowocze sna-bankowosc-internetowa-i-mobilna-w--bankach-spoldzielczych-sgb-6553636. html (11.02.2017).