Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 116 2015
Wybrane czynniki sukcesu przedsiębiorstw sektora MSP w Polsce
(Selected factors of success of smes in Poland)

Authors: Henryk Wnorowski
Uniwersytet w Białymstoku
Keywords: enterprise entrepreneurship institutional business conditions the pricing
Data publikacji całości:2015
Page range:13 (201-213)

Abstract

Small and medium-sized enterprises play a key role over the years in the economies of individual countries and regions. This also applies to Poland, so the aim of this paper is to show the most important factors of the prosperity the enterprises in this sector. Due to the complexity and scope of this problem, the article does not pretend to develop a comprehensive and complete. The author focused on the identification of the three selected factors from different spheres of business and its determinants and to show the mechanism influence of these factors on business in the SME sector. Featured factors include entrepreneurship, institutional conditions of business, and effective pricing.  
Download file

Article file

Bibliography

1.Błaszczak A., Firmy pod presją cenową klientów i konkurentów, „Rzeczpospolita” 5.02.2013.
2.Borowiecki R., Wyzwania globalizacji i nowej gospodarki jako przedmiot badań w nauce
3.o przedsiębiorstwie, w: Kierunki i dylematy rozwoju nauki i praktycznego zarządzania przedsiębiorstwem, red. H. Jagoda, J. Lichtarski, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010.
4.Bossak J.W., Konkurencja i współpraca międzynarodowa, Wyd. Difin, Warszawa 2013.
5.Ćwiek J., Marczuk B., Biznesowa droga przez mękę, „Rzeczpospolita” 21.02.2013.
6.Duraj J., Papiernik-Wojera M., Przedsiębiorczość i innowacyjność, Wyd. Difin, Warszawa 2010.
7.Fukuyama F., Budowanie państwa. Władza i ład międzynarodowy w XXI wieku, Rebis, Poznań 2005.
8.Godłów-Legiędź J., Od dominującej metodologii ekonomicznej do kryzysu, w: Ekonomia
9.i polityka w kryzysie. Kierunki zmian w teoriach, red. M. Guzek, Uczelnia Łazarskiego, Instytut Studiów Politycznych PAN, Warszawa 2012.
10.Gołębiowski G., Przedsiębiorczość w Polsce w świetle badań Global Enterpreneurship Moni-tor, w: Rozwój przedsiębiorczości oraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw, red. G. Gołębiowski, Studia BAS, nr 1 (37) 2014.
11.Grycuk A., Russel P., Zaangażowanie jednostek samorządu terytorialnego w Polsce
12.w tworzenie instytucji wspierających przedsiębiorczość, w: Rozwój przedsiębiorczości oraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw, red. G. Gołębiowski, Studia BAS,
13.nr 1 (37) 2014.
14.Hanna N., Dodge M.R., Kształtowanie cen. Strategie i procedury, PWE, Warszawa 1997.
15.Huerta de Soto J., Szkoła austriacka. Ład rynkowy, wolna wymiana i przedsiębiorczość, Wyd. Fijorr Publishing, Warszawa 2010.
16.Mellor R.B., Coulton G., Chick A., Bifulco A., Mellor N., Fisher A., Przedsiębiorczość, PWE, Warszawa 2011.
17.Noga A., Teorie przedsiębiorstw, PWE Warszawa 2009.
18.Sobczyk G., Polityka cen, w: Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usłu-gowym, red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2010.
19.Waga M., Źródła finansowania działalności MSP w kontekście ich sytuacji finansowej,
20.w: Rozwój przedsiębiorczości oraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw, red.
21.G. Gołębiowski, Studia BAS, nr 1 (37) 2014.
22.Wnorowski H., Diversification of Development Levels and its Causes In the Modern world Economy, „Optimum Studia Ekonomiczne” 2008, nr 3.
23.Wnorowski H., Przedsiębiorczość jako element ładu gospodarczego, w: Ład gospodarczy
24.a współczesna ekonomia, red. P. Pysz, A. Grabska, M. Moszyński, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2014.
25.Wnorowski H.J., Instytucjonalne uwarunkowania działalności przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej, Wyd. Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2011.
26.Zinoecker R., Gorzeń W., Kraus M., Wykorzystaj trudne czasy do optymalizacji cen, „Harvard Business Review Polska”, lipiec–sierpień 2009.