Ekonomiczne Problemy Usług

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.130-24
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Liste der Ausgaben / nr 130 2018
Zachowania widzów jako implikacje dla kształtowania oferty na rynku usług kinowych

Autoren: Robert Wolny
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach Wydział Ekonomii
Schlüsselbegriffe: zachowania konsumentów oferta kino
Data publikacji całości:2018-03-30
Seitenanzahl:10 (263-272)
Klasyfikacja JEL: M31 D12
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Rosnąca konkurencja na rynku wymusza na przedsiębiorstwach usługowych podejmowanie skutecznych działań zmierzających do zwrócenia uwagi konsumentów na swoją ofertę. Tworząc ofertę, należy pamiętać, aby przedstawiała właściwą wartość, była atrakcyjna, przyciągała uwagę potencjalnych klientów, a także była zgodna z kreowanym przez przedsiębiorstwo wizerunkiem. Wiedza dotycząca zachowań konsumentów – widzów na rynku usług kinowych może w znaczący sposób wpłynąć na kształtowanie oferty asortymentowej kin. Celem artykułu jest identyfikacja zachowań konsumentów na rynku usług kinowych w Polsce i wskazanie możliwości ich wykorzystania do kształtowania oferty usług. W artykule wykorzystano własne wyniki badań bezpośrednich przeprowadzonych na próbie 2048 widzów kinowych w Polsce.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.GUS (2007–2016). Kultura. Warszawa.
2.https://www.pisf.pl/aktualnosci/widz-kinowy-w-polsce-raport-z-badan (18.06.2017). Kultura w 2015 r. Pobrane z: http://stat.gov.pl (18.06.2017).
3.Mazur, J. (2001). Zarządzanie marketingiem usług. Warszawa: Difin.
4.Niemczyk, A. (2007). Marketing w sferze kultury. Wybrane problemy. Kraków: Wyd. AE w Krakowie.
5.Normann, R. (2012). Zarządzanie usługami. Strategie i przywództwo w biznesie. Gdańsk: GWP.
6.Sobocińska, M. (2008). Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury. Warszawa: PWE. Widz kinowy w Polsce. Raport z badań (2015). Centrum Badań i Transferu Wiedzy. Katowice: UE.
7.Wolny, R. (2013). Rynek e-usług w Polsce – funkcjonowanie i kierunki rozwoju. Katowice: Wyd. UE w Katowicach.
8.Wolny, R. (2017). Konsument wobec funkcjonowania kin w Polsce. Handel Wewnętrzny, 6 (371), 386–396.