1. | Bosquet A. (1995), Cioran, „Forum” nr 22. |
2. | Chawziuk T. (1996), Cioran do śmiechu, „Nowy Nurt” nr 6. |
3. | Cioran E. (2003), Święci i łzy, przeł. I. Kania, Warszawa: KR. |
4. | Cioran E. (2004), Zeszyty 1957–1972, słowo wstępne S. Boué, przeł. i opatrzył przypisami I. Kania, Warszawa: KR. |
5. | Cioran E. (2004), Zmierzch myśli, przeł. A. Dwulit, Warszawa: KR. |
6. | Cioran E. (2006), Zarys rozkładu, przeł. M. Kowalska, Warszawa: KR. |
7. | Cioran E. (2007), Na szczytach rozpaczy, przeł. I. Kania, Warszawa: Aletheia. |
8. | Cioran E. (2008), O niedogodności narodzin, przeł. I. Kania, Warszawa: Aletheia. |
9. | Cioran E. (2008), Upadek w czas, przeł. I. Kania, Warszawa: Aletheia. |
10. | Cioran E. (2009), Sylogizmy goryczy, przeł. I. Kania, Warszawa: Aletheia. |
11. | Czaja D., Fragmenty (nicości), [w:] tenże, Lekcje ciemności, Wołowiec: Czarne. |
12. | Dzień M. (1997), Po tej i tamtej stronie Boga (Cioran – Merton), „Kresy” nr 32. |
13. | Filek J. (1997), Słów kilka o ostatnim z potężnej gromadki Rumunów, „Kwartalnik Filozo czny” nr 2. |
14. | Gurciullo S. (2001), Interpretation and Nihilism as the Depletion of Being: a discus- sion with Gianni Vattimo about the consequences of hermeneutics, „Theory & Event” vol. 5, nr 2. |
15. | Heidegger M. (1999), Nietzsche, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Heidegger M. (2002), Przezwyciężenie meta zyki, [w:] tenże, Odczyty i rozprawy, |
16. | przeł. J. Mizera, Kraków: Baran i Suszczyński. |
17. | Januszkiewicz M. (2009), Horyzonty nihilizmu. Gombrowicz, Borowski, Różewicz, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. |
18. | Kania I., Cioran, albo o anachronizmie mądrości, [w:] tenże, Ścieżka nocy, Kra- ków: Znak. |
19. | Kołakowski L. (2010), Bóg pokonanych przez życie: teodycea, [w:] tenże, Jeśli Boga nie ma... O Bogu, diable, grzechu i innych zmartwieniach tak zwanej filozofii religii, przeł. T. Baszniak, M. Panufnik, Kraków: Znak. |
20. | Kozyra G. (2005), Filozo a nihilizmu (Nietzsche – Cioran), „Twórczość” nr 6. Kuczyńska-Koschan K., Januszkiewicz M. (red.) (2009), Hermeneutyka i literatura. |
21. | Ku nowej koiné, Poznań: Poznańskie Studia Polonistyczne. |
22. | Majcherek J. (1996), Wspomnienie z okresu dojrzewania, „Zeszyty Literackie” nr 2. |
23. | Marquard O. (1994), Człowiek oskarżony i uwolniony od odpowiedzialności w lozo i XVIII stulecia, [w:] tenże, Rozstanie z lozo ą pierwszych zasad. Studia filozoficzne, przeł. K. Krzemieniowa, Warszawa: O cyna Naukowa. |
24. | Mróz P. (2005/2006), Samobójstwo myśli: uwagi o lozo cznej aforystyce E. Cio- rana, „Estetyka i Krytyka” nr 2/1, s. 221. |
25. | Nietzsche F. (1991), Zmierzch bożyszcz, przeł. S. Wyrzykowski, Warszawa. |
26. | Nietzsche F. (2003), Wiedza radosna, przeł. L. Staff, Kraków: vis-á-vis/Etiuda. |
27. | Nietzsche F. (2009), Wola mocy. Próba przemiany wszystkich wartości, przeł. K. Drzewiecki, S. Frycz, Kraków: vis-á-vis/Etiuda. |
28. | Rozmowy z Cioranem (1999), przeł. I. Kania, Warszawa: Aletheia. |
29. | Sloterdijk P. (2005), Bezinteresowny odwet: notatka o Cioranie, przeł. K. Tórz, |
30. | „Twórczość” nr 6. |
31. | Sontag S. (1968), Introduction, [w:] E. Cioran, The Temptation to Exist, Chicago. |
32. | Suwiński B. (2008), Ciorana „Deus absconditus”, „Kresy” nr 3. |
33. | Suwiński B. (2008), W poszukiwaniu utraconego Absolutu: o re-wizji kultury i kry- zysie ponowoczesności w ujęciu Emila Ciorana, „Kwartalnik Opolski” nr 4. |
34. | Swoboda T. (2011), Cioran po polsku, „Literatura na Świecie” nr 1/2. |
35. | Vattimo G. (2006), Koniec nowoczesności, przeł. M. Surma-Gawłowska, wstęp |
36. | A. Zawadzki, Kraków: Universitas. |
37. | Vattimo G. (2011), Poza interpretacją. Znaczenie hermeneutyki dla filozofii, przeł. K. Kasia, red. nauk. A. Kuczyńska, Kraków: Universitas. |
38. | Wodziński C. (1998), Światłocienie zła, Wrocław: Leopoldinum. |
39. | Zabłocki K. (1990), Cioran-story, „Literatura na Świecie” nr 1. |
40. | Zagajewski A. (2007), Gramatyka francuska, [w:] tenże, Poeta rozmawia z lozofem, Warszawa: Zeszyty Literackie. |
41. | Zawadzki A. (2006), Koniec nowoczesności: nihilizm, hermeneutyka, sztuka, [w:] G. Vattimo, Koniec nowoczesności, przeł. M. Surma-Gawłowska, wstęp A. Zawadzki, Kraków: Universitas. |
42. | Zawadzki A. (2009), Literatura a myśl słaba, Kraków: Universitas. |