Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.53/1-02
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 53/1 2018
Handel internetowy jako usługa
(Internet commerce as a service)

Authors: Monika Szyda
Uniwersytet Morski w Gdyni
Keywords: e-commerce on-line commercial service on-line commercial service process
Data publikacji całości:2018
Page range:12 (19-30)
Klasyfikacja JEL: F10 F12 F14
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Trade is classified as a service activity, therefore this article verifies the inclusion of e-commerce into well-known service classifications. In addition, a contemporary process of providing on-line commercial services was developed and described, which is a necessary, resulting from the evolution of this form of trade, supplementing the previously presented schemes for the provision of sales via the Internet. The aim of the research conducted on the basis of critical analysis of literature was to conceptualize the on-line commercial service and to supplement the existing state of theoretical knowledge in this area.
Download file

Article file

Bibliography

1.Daszkowska, M. (1998). Usługi. Produkcja, rynek, marketing. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2.Dąbrowska, A., Janoś-Kresło, M. (2010). Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Warszawa: Difin.
3.Dąbrowska, A., Janoś-Kresło, M., Wódkowski, A. (2009). E-usługi a społeczeństwo informacyjne. Warszawa: Difin.
4.Dąbrowska, A. (2008). Rozwój rynku usług w Polsce – uwarunkowania i perspektywy. Warszawa: Oficyna Wydawnicza.
5.Dobski, P. (2014). Jakość usługi handlowej jako kryterium wyboru przedsiębiorstwa handlu detalicznego w świetle badań empirycznych. Zeszyty Naukowe, 28, 59–75. Wyższa Szkoła Handlu i Usług w Poznaniu.
6.Dobski, P. (2012). Zarządzanie przez jakość w handlu detalicznym. Koncepcja i zastosowanie. Poznań: Wydawnictwo UE w Poznaniu.
7.Dyrektywa 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej. Dz.Urz. Wspólnot Europejskich L347/1.
8.Dyrektywa 2011/83/UE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 października 2011 r. w sprawie konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady. Dz.Urz. Wspólnot Europejskich L 304/64.
9.Dyrektywa 2015/1535 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 września 2015 r. ustanawiająca procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego. Dz.Urz. Wspólnot Europejskich L 241 z 17.09.2015.
10.Dyrektywa 98/34/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 czerwca 1998 r. ustanawiająca procedurę udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych. Dz.Urz. Wspólnot Europejskich. L 204 z 21.07.1998.
11.Dyrektywa 98/48/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 20 lipca 1998 r. zmieniająca dyrektywę 98/34/WE ustanawiającą procedurę udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych. Dz.Urz. Wspólnot Europejskich. L 217 z 5.08.1998.
12.Hammer, M., Champy J. (1996). Reengineering w przedsiębiorstwie. Warszawa: Neumann Management Institute.
13.Ilnicki, D. (2009). Przestrzenne zróżnicowanie poziomu rozwoju usług w Polsce. Teoretyczne i praktyczne uwarunkowania badań. Wrocław: Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego.
14.Kotler, P. (1994). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner&Ska.
15.Merrilees B., Miller, D. (2001). Superstore Interacitivity: a New Self – service Paradigm of Retail Service. International Journal of Retail and Distribution Management, 8 (29), 379–389.
16.Newman, A.J., Cullen, P. (2002). Retailing: Environment and Operations. London: Thomas Learning.
17.Rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 282/2011 z dnia 15 marca 2011 r. ustanawiające środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej. Dz.Urz. Wspólnot Europejskich L 77/1.
18.Rudawska, I. (red.) (2009). Usługi w gospodarce rynkowej. Warszawa: PWE.
19.Sikorski, M. (2012). Usługi on-line. Jakość, interakcje satysfakcja klienta. Warszawa: Wydawnictwo PJWSTK.
20.MRR (2013). Szczegółowy opis priorytetów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007–2013. Pobrane z: https://www.poig.2007-2013.gov.pl/Dokumenty/ZmianyWDokumentach/
21.Documents/Szczegolowy_opis_priorytetow_ver16_zatwierdzona_18102012.pdf (18.12.2013).
22.Szopiński, T. (2012). E-konsument na rynku usług. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWU.
23.Szyda, M. (2014). Hybrydowy charakter usług handlowych on-line. W: Kuczewska, J., Stefaniak-Kopoboru, J., Kruk, H., Ekonomiczne wyzwania współczesności. Przedsiębiorstwo (s. 123–131). Sopot: Zakład Poligrafii Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
24.Ustawa z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną. Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204, z późniejszymi zmianami.