Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733    OAI    DOI: 10.18276/sip.2018.54/3-18
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 54/3 2018
Studencki rynek najmu mieszkań – pomiar i analiza preferencji
(Students rental housing market – measurement and analysis of residential preference)

Authors: Łukasz Mach
Politechnika Opolska
Keywords: real estate market housing stock rental housing
Data publikacji całości:2018
Page range:13 (247-259)
Klasyfikacja JEL: L85 R31 R39
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

While conducting analysis of demand and supply sides cooperating at the residential real estate market, we can distinguish many ways of using residential resources. One of them is rental. In certain social groups, among others young marriages, households with unstable financial situation and especially students i.e. social group learning in the higher education system, rental housing market is a popular form of using residential. Taking into consideration the significant position of students at the rental services market, parameterization and analysis of their preferences were made in the following research. Analysis of four areas referring rental service was made while specifying research. First of them was the organizational-legal area, the second one area describing parameters of rented residential, third one the area referring the accompanying infrastructure and finally the fourth one the area defining rental costs.
Download file

Article file

Bibliography

1.Aczel, A.D. (2000). Statystyka w zarządzaniu. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
2.Bryx, M. (2006). Rynek nieruchomości. System i funkcjonowanie. Warszawa: Poltext.
3.Foryś, I. (red.) (2016). Najem na rynku nieruchomości. Warszawa: Difin.
4.Kowal, J. (1998). Metody statystyczne w badaniach sondażowych rynku. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
5.Kucharska-Stasiak, E. (2006). Nieruchomość w gospodarce rynkowej. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
6.Kucharska-Stasik, E. (2016). Ekonomiczny wymiar nieruchomości. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
7.Mynarski, S. (2006). Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu Excel. Kraków: Wyd. AE w Krakowie.
8.Ostasiewicz, S., Rusnak, Z., Siedlecka, U. (2011). Statystyka. Elementy teorii i zadania. Wrocław: Wyd. UE we Wrocławiu.
9.Ostasiewicz, W. (red.) (1998). Statystyczne metody analizy danych. Wrocław: Wyd. AE we Wrocławiu.
10.Rószkiewicz, M. (2002). Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Warszawa: PWN.
11.Steczkowski, J. (1988). Zastosowanie metody reprezentacyjnej w badaniach społeczno-ekonomicznych. Warszawa: PWN.
12.Szreder, M. (2010). Metody i techniki sondażowych badań opinii. Warszawa: PWE.
13.Śliwiński, A. (2000). Zarządzanie nieruchomościami. Podstawy wiedzy i praktyki gospodarowania nieruchomościami. Warszawa: Placet.