Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2017.50/3-15
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 50/3 2017
Współczesne oblicze kobiety jako punkt wyjścia do projektowania rozwiązań biznesowych w oparciu o tradycyjne wartości
(Contemporary face of a woman as a starting point for designing business solutions based on traditional values)

Authors: Alina Śmiłowska
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie

Magdalena Bartczak
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
Keywords: woman shero life roles hostess
Data publikacji całości:2017
Page range:11 (185-195)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Schematic and stereotyped presentation and treatment of women, yet, in particular, a need to pursue perfection, constant auto-analysis, and devastating multitasking skills that dwell in them, have lead to evoking a strong need to break away from the burdens and restrictions. The answer is the emergence of Shero, a strong, independent woman. The process has been visualized with the example of the output of two editions of workshops for businesswomen. The relevance of accentuating the role of women and responding to their actual needs is not only socially justified but it also brings measurable economic effects. Profound recognition and understanding of contemporary women may constitute a starting point for a proper dialogue with them, thus contributing to building permanent market advantage of a company in a selected area and to adding to its value.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bartczak, M. (2014). Konsument XXI wieki – jaki jest i jakie stawia wyzwania przed marketingiem? W: E. Gąsiorowska, M. Burżacka, R. Dzik (red.), Współczesne wyzwania z perspektywy nauk ekonomicznych. Ciechanów: PWSZ w Ciechanowie.
2.Haidt, J. (2009). The Happiness Hyphothesis. Gdańsk: GWP.Haidt, J. (2007). Szczęście, od mądrości starożytnych po koncepcje współczesne. Gdańsk: GPW.
3.Jaszcz, A. (2015). Narodziny Shero. Pobrane z: www.marketing-news.pl (01.07.2015).
4.Raport „Gender Factor – męskie branże w kobiecych rękach”. Pobrane z: www.genderfactor.eu (20.07.2015).
5.Stopyra, J. (2015). Femvertising – rehabilitacja marketingu. Pobrane z: www.nowymarketing.pl (02.02.2015).
6.Stopyra, J. (2016). Shero mówi: sprawdzam!. Pobrane z: www.marketing.org.pl (07.01.2016). www.pantene.pl (2016).