Studia i Prace WNEiZ US

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2017.50/2-04
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 50/2 2017
Przegląd typów relacji marketingowych w kontekście generowania zjawisk emergentnych
(Effectiveness of marketing relations)

Authors: Janusz Dworak
Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Keywords: relations effectiveness marketing synergy emergence
Data publikacji całości:2017
Page range:14 (47-60)
Klasyfikacja JEL: P42
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Each kind of marketing relations has a potential which, when activated, will contribute to the company development. If noticed and adequately used, they will enable reorganisation of old structures and generation of new forms of interpersonal contacts. Any relations that are not sustained will soon perish as a result of turbulent changes taking place in the environment. One of the methods to sustain the impact of relations on improving the competitiveness is making use of the emergence phenomena in the context of synergy effect creation. Marketing relations may be treated as intangible resources of an enterprise, which – if used adequately – will contribute to increasing its profi t. As a result of increasing the effectiveness of marketing relations, it is possible to obtain faster growth of all business areas of each business entity.
Download file

Article file

Bibliography

1.Centrum Nauki Kopernik. Pobrane z: http://www.kopernik.org.pl/bazawiedzy/artykuly/percepcjaemergencja-emergencja/.
2.Cytaty.info. Pobrane z: https://www.cytaty.info/autor/blaisepascal.htm.
3.Encyklopedia Powszechna PWN (1976). T. 3. Warszawa: PWN.
4.Encyklopedia PWN. Pobrane z: http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/niewidzialna-reka-rynku;3947589.html.
5.Encyklopedia Zarządzania. Efekt synergii. Pobrano z: https://mfi les.pl/pl/index.php/Efekt_synergii.
6.Falencikowski, T. (2008). Kształtowanie swobody decyzyjne w zarządzaniu grupami kapitałowymi. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie
7.Wyższej Użyteczności „Dom Organizatora”.
8.Fonfara, K. (1999). Marketing partnerski. Warszawa: PWE.
9.Kaczmarczyk, S. (1995). Badania marketingowe, metody i techniki. Warszawa: PWE.
10.Konecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
11.Krzymowski, M. Komunikacja. Pobrane z: http://mkrzymowski.pl/pliki/publikacje/komunikacja.pdf.
12.Krzyżanowski, L. (1999). O podstawach kierowania inaczej: paradygmaty, metafory, modele, filozofia, metodologia, dylematy, trendy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
13.Kuziak, M., Tomasik, T., Sikorski, D. (2006). Słownik myśli fi lozofi cznej. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Park.
14.Małyszek, E., Bojanowska, A. (2009). Efektywna integracja systemów CRM i SCM w przedsiębiorstwie. Log Forum, 5 (3).
15.Martyniak, Z. (1997). Organizacja i zarządzanie. Kraków–Kluczbork: Antykwa.
16.Mayer, T. (1996). Prawda kontra precyzja w ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
17.Mruk, H., Rutkowski, I.P. (1994). Strategia produktu. Warszawa: PWE.
18.Penc, J. (1997). Decyzje w zarządzaniu. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
19.Porter, M.E. (1992). Strategia konkurencji. Warszawa: PWE.
20.Silverman, D. (2007). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
21.Słownik Języka Polskiego. Idea. Pobrane z: http://sjp.pwn.pl/slowniki/idea.html.
22.Słownik Języka Polskiego. Patriotyzm. Pobrane z: http://sjp.pl/patriotyzm.
23.Słownik myśli społeczno-politycznej (2004). Bielsko-Biała: PPU „Park”.
24.Sotto, A. (1962). Luigi Einaudi. Economia Internazionale, XV, 35.
25.Ziemski, S. (1973). Problemy dobrej diagnozy. Warszawa: Wiedza Powszechna.