Studia i Prace WNEiZ US

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace WNEiZ

ISSN: 2450-7733     eISSN: 2300-4096    OAI    DOI: 10.18276/sip.2016.43/1-17
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Liste der Ausgaben / nr 43/1 2016
RYZYKO W RELACJACH PARTNERSKICH W BRANŻY TSL OPARTYCH NA OUTSOURCINGU

Autoren: Paweł Romanow
Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu
Schlüsselbegriffe: outsourcing partnerstwo ryzyko zagrożenia
Data publikacji całości:2016
Seitenanzahl:12 (197-208)
Klasyfikacja JEL: P13
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

W artykule wskazano, że w procesie zarządzania związkiem partnerskim opartym w obszarze transportu głównie na outsourcingu można uwypuklić szczególnie krytyczne fazy, które gdy są realizowane niewłaściwie narażają kooperanta na niewspółmierne ryzyko i stwarzają zagrożenie nie tylko dla powodzenia partnerstwa, ale również dla możliwości funkcjonowania firmy w ogóle. W opracowaniu dowiedziono, że ocena ryzyka przedsięwzięcia dotyczącego kooperacji w obszarze transportu pomiędzy operatorem TSL a MSP wymaga całościowego spojrzenia na firmę i przedsięwzięcie outsourcingowe. W procesie zarządzania partnerstwem należy analizować nie tylko motywy, z powodu których przedsiębiorstwa decydują się na podjęcie współpracy oraz czynniki, które potencjalnie mogą przyczynić się do sukcesu „zawiązanej” relacji, ale głównie czynniki ryzyka towarzyszące współpracy.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Bendor-Samuel, P. (2001). Seven Mistakes Buyers Must Avoid When In An Outsourcing Relationship. Supplier Selection & Management Raport, 1 (8).
2.Brown, D., Wilson, S. (2005). The Black Book of Outsourcing. How to Manage the Changes, Challenges and Opportunities. Hoboken–New Jersey: John Wiley & Sons Inc.
3.Corbett, M. (2004). The Outsourcing Revolution. Why it makes sense and how to do it right. New York: A. Kaplan Professional Company.
4.Das, T.K., Teng, B. (1996). Risk Types and Inter-firm Alliance Structures. Journal of Management Studies, 33 (6), 827–843.
5.Gay, Ch.I., Essinger, J. (2002). Outsourcing strategiczny. Koncepcja, modele i wdrażanie. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
6.Lambert, D.M., Emmelhainz, M.A., Gardner, J.T. (1996). So You Think You Want a Partner? Marketing Management, 5 (2), 25–41.
7.Małkus, T. (2008). Ocena umowy z usługodawcą w outsourcingu logistycznym. Logistyka a Jakość, 9 (5), 33–37.
8.Ritter, Th., Wilkinson, I.F., Johnston, W.J. (2004). Managing in Complex Business Networks. Industrial Marketing Management, 33, 175–183.
9.Światowiec-Szczepańska, J. (2008). Ryzyko partnerstwa strategicznego na rynku B2B. Marketing i Rynek, 9, 2–8.
10.Światowiec-Szczepańska, J. (2006). Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: PWE.
11.Yallof, J., Morgan, C. (2003). Beyond Performance Standards: How to Get the Most Your Outsourcing Relationship. Benefits Quarterly, 19 (3), 17–22.