Studia Informatica Pomerania

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica

ISSN: 2451-0424     eISSN: 2300-410X    OAI    DOI: 10.18276/si.2016.40-07
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 40
Oczekiwania fanów elektronicznej rozrywki wobec grafiki w grach komputerowych
(The expectations of fans of electronic entertainment to the graphics in computer games)

Authors: Agnieszka Szewczyk
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: computer games graphic engines electronic entertainment
Data publikacji całości:2016
Page range:15 (71-85)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article contains an analysis of graphics engines that are used in modern computer games. There were discussed today’s most popular gaming engines and there were listed their main advantages and disadvantages. There is a comparison of graphics engines based on a survey conducted within online forums that collecting fans of electronic entertainment.
Download file

Article file

Bibliography

1.Adams, E. (2010). Projektowanie gier video. Podstawy. Gliwice: Helion.
2.Citko, A. (2015). Historia ewolucji grafiki w grach – Od Mario do Crysis i dalej. Pobrane z: http://www.purepc.pl/gry/ historia_ewolucji_grafiki_w_grach_od_mario_do_crysis_i_dalej (grudzień 2015).
3.Kluska, B. (2008). Dawno temu w grach. Czas pionierów, Szkice z historii gier komputerowych. Łódź: Orka. Kozłowski, B. (2015). Chrome engine. Pobrane z: http://technologia.techland.pl. (lipiec 2015).
4.LaMothe, A. (2014). Triki najlepszych programistów gier 3D. Vademecum profesjonalisty. Gliwice: Helion.
5.Makowski, P. (2010). Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo. Warszawa: Trio.
6.Malinowski, J. (2014). Historia silników gier. Pobrane z: https://www.assembla.com/spaces/ppgame/wiki/historia_ silnik%C3%B3w_gier/history (maj 2015).
7.Molta, A. (2014). Silniki następnej generacji. Pobrane z: http://polygamia.pl/Polygamia/1,96455,9213218,Silniki_ nastepnej_generacji_.html?bo=1 (maj 2015).
8.Roszak, K. (2011). Moc obrazu. PC Format, 5.
9.Rokicki, J. (2003). Czas siwych graczy!. Warszawa: WNT.
10.Stasieńko, J. (2011). Gry komputerowe – jestem na „tak”, jestem na „nie”. Zagrożenia, szanse i wyzwania rozrywki komputerowej. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa.
11.Wysocki, D. (2014). Najważniejsze silniki gier. Pobrane z: http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Najwazniejsze_ silniki_gier_cz._2-2993/strona/9730.html (listopad 2015).
12.Zoła, A. (2004). Programowanie w języku Java. Warszawa: Helion.