1. | Alexander J. C., Znaczenia społeczne. Studia z socjologii kulturowej, tłum. S. Burdziej, J. Gądecki, Kraków 2010; |
2. | Bourdieu P., Specyfika dziedziny naukowej i społeczne warunki rozwoju wiedzy, [w:] E. Mokrzycki (wyb. i wstęp), Kryzys i schizma. Antyscjentystyczne tendencje w socjologii współczesnej, Warszawa 1984; |
3. | Bourdieu P., Zmysł praktyczny, tłum M. Falski, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008, |
4. | Cierzniewska R., Wokół przemian akademickiego środowiska pedagogów w Polsce, Wydawnictwo UKW w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2011; |
5. | Czerepaniak-Walczak M., Studia doktoranckie w systemie szkolnictwa wyższego i społeczeństwie wiedzy: Komu i do czego potrzebne są studia doktoranckie na kierunku/dyscyplinie pedagogika, „Rocznik Pedagogiczny” 36/2013; |
6. | Diagnoza stanu studiów doktoranckich 1.0. Krajowa Reprezentacja Doktorantów, Warszawa 2014, WWW. Krd.org.pl; |
7. | Fleck L., Psychosocjologia poznania naukowego, Lublin 2006; |
8. | Giddens A., Nowe zasady metody socjologicznej. Pozytywna krytyka socjologii interpretatywnych, tłum. G, Woroniecka, Kraków 2001; |
9. | Giddens A., Stanowienie społeczeństwa. Zarys teorii strukturacji, tłum. S. Amsterdamski, Poznań 2003; |
10. | Goćkowski J., Uniwersytet i tradycja w nauce, Kraków 1999; |
11. | https://polon.nauka.gov.pl/opi/aa/ck/stnauk/upr?execution=e3s1 (dostęp: 12.10.2014); |
12. | Keler K., Krzaklewska E., Studia doktoranckie na Uniwersytecie Jagiellońskim. Głos doktorantów, Kraków 2009, Wyd. Towarzystwo Doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego, Zespół ds. jakości kształcenia, www.doktoranci.uj.edu.pl/c/document_library/get_file?uuid.(dostęp 10.10.2012.); |
13. | Kraśniewski A., Próchnicka M., Benchmarking procesu wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji w polskich uczelniach, Warszawa 2013, Copyright by Fundacja Rektorów Polskich, Warszawa 2013; |
14. | Krzemińska A., Filozoficzny węzeł gordyjski, „Gazeta Wyborcza” z 14.01.2014r; List otwarty kulturoznawców i badaczy kultury do Ministry Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. dr hab.Leny |
15. | KolarskiejBobińskiej, http://wyborcza.pl/1,95892,15472249,List_otwarty_naukowcow_do_minister_nauki_i_szkolnictwa.html; |
16. | Lyotard J.-F., Kondycja ponowoczesna, tłum. M. Kowalska i J. Migasiński, Warszawa 1997; |
17. | Merton R. K., Teoria socjologiczna i struktura społeczna, tłum. E. Morawska i J. Wertenstein-Żuławski, Warszawa 2002; |
18. | Molasy M., Standardy dla doktorantów, „Forum Akademickie”7-8/2006; |
19. | Ossowska M., Podstawy nauki o moralności, Warszawa 1966; |
20. | Piketty T., Kapitał w XX wieku, tłum. A. Bilik, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2015; |
21. | Sauerland K., Idea uniwersytetu: aktualność tradycji Humboldta?, „Przegląd Pedagogiczny” 1/200;, |
22. | Sennett R., Etyka dobrej roboty, tłum J. Dzierzgowski, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA, Warszawa 2010; |
23. | Tuchańska B., Rozwój poznania jako proces społeczny, 1982; |
24. | Ujednolicony tekst Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym, Dz.U. 2005 Nr 164 poz. 1365. Opracowano na podstawie: t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 572, 742, 1544, z 2013 r. poz. 675, 829, 1005, 1588, 1650, z 2014 r. poz. 7, 768, 821, 1004, 1146, 1198. http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20051641365, (dostęp 08.02.2015); |
25. | Znaniecki F., Społeczne role uczonych, wstęp i przekład tekstów angielskich i red. nauk. J. Szacki, Warszawa 1984. |